מלחמת חרבות ברזל: נזיר מג'אלי, עיתונאי לבנוני התראיין היום (שלישי) בערוץ אל ח'דאת הסעודי ופרש את משנתו על התפתחות המלחמה והחזית הלבנונית שעלולה להסלים בעקבות טבח הילדים במג'דל שמס.

גלנט לנתניהו: "בדוק אם בן גביר מנע את פעולת המשטרה נגד המתפרעים"
פאניקה במשרד החוץ: בריטניה צפויה להפסיק את ייצוא הנשק לישראל

בפתח הראיון אמר: "יש מכה בישראל שהם לא מתחשבים בחוק הבינלאומי ושהם חושבים שההחלטה בידיהם. כשהם מחליטים לכבוש את הגולן, הוא חדל להיות סורי והופך לישראלי. כשהם מחליטים לספח את ירושלים משמעות הדבר שהיא ישראלית. הם חושבים שהם המחליטים וזאת המכה של הישראלים, שיש להם הנהגה שמסוגלת גם להטמיע את הרעיונות האלה בקרב עיתונאים למרות שהעיתונות אמורה להיות משימה חשובה יותר".

"אשר לפגישה שנערכת כעת בישראל יש למעשה מחלוקות ממשיות בנושא", המשיך. "הימין ששולט בישראל רוצה לנצל את המצב כדי לפתוח במלחמה עוצמתית באמתלה של תגובה למה שקרה במג'דל שמס. כמובן שהטבח במג'דל שמס לא עניין פעוט וטרגדיה אבל אם ישראל באמת מצטערת על הילדים האלה - מדוע על ישראל להגיב? אם נסכם את הקרבות עד כה בין ישראל לחיזבאללה נמצא שהתוצאה היא 500 הרוגים בחיזבאללה לעומת 41 בצד הישראלי, אם נחשיב את ה-11 שנהרגו במג'דל שמס כישראלים".

"יש 1,500 מטרות שנפגעו בישראל לעומת 2,500 מטרות בלבנון. מספר העקורים בלבנון כפול ממספר העקורים בישראל ועל כן למען האמת הם לא זקוקים לתגובה. אולם ישנו ניסיון לנצל את הטבח הזה בפרט מכיוון שקורבנותיו הם ערבים סורים ולהגיב על מנת להגביר את המתיחות כחלק ממטרותיו של נתניהו שמעוניין במתיחות קבועה כדי לשמור השלטון. זאת הסוגיה העיקרית ואפילו בצבא החלו להסתייג עליה ולומר שהם רוצים תגובה קשה אבל לא מלחמה כוללת", הוסיף.

ווהבה קטישה, חבר פרלמנט לבנוני התערב ואמר: "מטבע הדברים, המלחמות הכוללות הפכו כיום לדבר שהוא מחוץ לאג'נדה של המדינות כיום. אף אחד לא פותח במלחמה כוללת כפי שקרה בעבר מכיוון שהמלחמה השתנתה והאסטרטגיה שלה השתנתה עם התפתחות הטכנולוגיה".

"ייתכן שהמטרות שייקבעו הן מטרות שפוגעות במיוחד בחיזבאללה מכיוון שהשמדת מטרות אסטרטגיות בלבנון זה דבר שכל הידידים של לבנון בעולם ובעולם הערבי וכל העולם מתנגדים לו", המשיך. "על כן, איני סבור שנתניהו יילך לפגיעה במטרות אסטרטגיות לבנוניות בעומק ובמטרות אסטרטגיות של המדינה והעם הלבנוניים".

"המטרות של חיזבאללה כמובן שחלקן עלולות לפגוע בלבנון והן יכולות להיות בסיסים צבאיים, מחסני נשק, התנקשויות בבכירים וכיוצא באלה. כמובן שזה יפגע בלבנון אולם הוא לא ירוויח ממנו דבר. זה מה שאמרתי. הפעולות הצבאיות שלו עשויות להיות מוגבלות למטרות שכמובן פוגעות בלבנון אבל פוגעות יותר בסביבה התומכת בחיזבאללה", הוסיף.

בנימין נתניהו מתקבל בצעקות במג'דל שמס (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בסיום הראיון אמר: "אשר לפלישה קרקעית והדיבורים על כך אני שולל זאת כאיש צבא מכיוון שהיום זה לא עידן כיבוש אדמות ועמים מכיוון שהדבר מהווה חולשה של המדינה שכובשת את הקרקעות בפרט מכיוון שהמדינות החזקות שמחזיקות בכל האמצעים הטכנולוגיים וההרסניים אינן זקוקות להיכנס עם טנקים וחיילים לארץ זרה על מנת להכניע אויב אחר. על כן, אני סבור שהם מנסים לדון כדי להגיע למטרות מסוימות".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה