סערה תקשורתית רחבת היקף נרשמה בעקבות מעצר מספר חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית קשה במחבל נוח'בה שהיה עצור בשדה תימן. עו"ד דוד פורר, לשעבר בכיר בפרקליטות, שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM והתייחס לאופן בו התבצע המעצר.

נתניהו באמצע: עימות חריף בין גלנט לבן גביר שמסעיר את הממשלה
בפרקליטות הצבאית הודו: יזמנו שיחות למחבלים בעזה כדי לברר על תלונות

"מי מדבר על סמכות בכלל?", שאל בפתח הראיון. "במדרג האמצעים מ־1 עד 10, למה בחרו באמצעים האלה? האם אלה האמצעים הראויים או שהייתה מוטיבציה אחרת? האם מעצר הראווה הזה, האם זה נועד מצורך אמיתי, מבצעי, משפטי, או שהייתה לזה סיבה אחרת? כששומעים את דברי הרמטכ"ל, הוא אומר שהחקירות מגינות על חיילנו בעולם".

"איך הן מגנות?", המשיך. "רק אם יודעים עליהם, רק אם עושים אירוע תקשורתי. לכן אם נעשה שימוש בצורת המעצר הזו, בהתנפלות על החיילים, לצורך הגנה על בכירים במערכת הצבאית בחו"ל, זה מעשה שהוא לא תקין. אתה לא יכול לערב שיקול כזה בתוך הליך חקירה ומעצר". 

הרחקת המפגינים מהשער של הבסיס בבית ליד (צילום :מאור בכר)

עוד הוסיף כי: "לפרקליטות יש מדרג באשר באילו אמצעים לנקוט. ברוב החקירות מזמינים את האנשים מהבית, לא מתפרצים אליהם, גם אם יש חשש לשיבוש וזיהום עדויות - שאנשים נורמטיביים יעשו בעתיד פעולה שאתה רוצה למנוע. איך הפרקליטות מחליטה? לפי שיקול דעתה. הפרקליטות, הייעוץ המשפטי לממשלה, הם מחליטים מה נכון".