ראש התוכנית ללימודי המזרח התיכון במכללה האקדמית עמק יזרעאל, ד"ר עידו זלקוביץ', שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ב-104.5FM על ההיערכות בלבנון לקראת התגובה הישראלית על רצח 12 הילדים במג'דל שמס ביום שבת האחרון.

בפתח דבריו אמר: "אפשר לומר שבהחלט בניגוד לפעמים קודמות, מפלס הלחץ בהנהגת בלבנון כולה ולא רק אצל הנהגת חיזבאללה עולה. מעבר לידיעות המוכרות לגבי פינוי מפקדות של חיזבאללה לאורך הגבול וביירות עצמה, אפשר היה לראות לחץ עולה וגובר בנמל התעופה בביירות, אפשר היה לשמוע את כל הפוליטיקאים הלבנונים מכל קצוות הקשת הפוליטית מתבטאים נגד פעולה ויש חשש מהותי במדינה הלבנונית מפגיעה בתשתיות הלאומיות של המדינה בעל הכלכלה הרעועה והתשתיות הלא מתקדמות".

נפל הפור: בכיר בחיזבאללה רומז - זה היעד שנבחר לתקיפה | דיווח
אחרי חילוץ גופות החטופים: אוגדה 98 סיימה את משימתה בח'אן יונס

"האירוע במג'דל שמס הוא אירוע המשנה קצב לחימה. השאלה היא לא באיזה עוצמה תגיע התגובה הישראלית, אני מעריך שתהיה בעוצמה שלבנון עד היום לא חוותה עד עתה", ציין, "אם חיזבאללה תחריף את התגובה, מי שיש לה מה להפסיד זו המדינה הלבנונית וחיזבאללה, רוצה להזכיר שאף שמדינת ישראל החליטה על לחימה בעצימות נמוכה בצפון והכוחות שלנו פרושים בהיבטים מגנניים ולא התקפיים, עד שלא נראה תמרון קרקעי משמעותי, עצים, בדרום לבנון עד לליטני, נבין שלא עברנו שלב במשחק".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חיילים במלחמת לבנון השנייה (צילום: פייר תורג'מן, פלאש 90)
חיילים במלחמת לבנון השנייה (צילום: פייר תורג'מן, פלאש 90)

עוד הוסיף, "עדיין חיזבאללה היא זו שסופגת את הפגיעות הקשות יותר, למרות הפינוי של קווי הגבול. אנחנו מדברים על ארגון שאיבד 400 ממחבליו כולל חלק משרשרת הפיקוד הגבוהה והמשמעותית שלו, מדובר במפקדי יחידות המקבילים לאלופים ותתי-אלופים, זה אבדן מאוד משמעותי".

"בחיזבאללה כמפקד אזור או יחידה אתה צובר ידע במשך עשרות שנים, אלה אנשים שהיו חלק מסביבת העבודה של קאסם סולימני. הנזק בתוך דרום לבנון הוא מאוד משמעותי, והאוכלוסייה בדרום לבנון, היא חיזבאללה, כוח רדואן, הם זזים מבית לבית והופכים אותו למוצב צבאי וזה אתגר שישראל מתמודדת איתו", סיכם.