פרשה ביטחונית חמורה נחשפה: להב 433 בשיתוף עם השב"כ עצרו עובדת שב"כ אשר חשודה בעבירות ביטחוניות חמורות ובהן מסירת מידע מסווג אליו נחשפה במסגרת תפקידה ועבודה בשירות.

בשב"כ ובמשטרה סבורים כי אופן התנהלותה של החשודה וכן של המעורבים הנוספים סיכנה חיי אדם באופן ממשי וכן סיכנו את ביטחונה של מדינת ישראל.

בבית המשפט המחוזי בלוד הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום כנגד המעורבים ובהם מיוחסות עבירות של מסירת ידיעה סודית והפצה בקרב מי שאינו מורשה ובניגוד מוחלט לאיסור לעשות כן. 

מהחקירה עלה כי לפחות חלק מהמידע הועבר על-ידי שני האזרחים לאחרים וחלקו אף הועבר הלאה בתפוצה רחבה לגורמים רבים בלתי מורשים.

"העברת המידע באופן האמור הובילה לסיכון ממשי לחיי אדם וביטחון המדינה. עוד יובהר כי בחקירה עלה כי העובדת או מי מהמעורבים הנוספים, לא פעלו באופן מכוון לפגיעה בביטחון, זאת לצד החומרה הברורה במעשים", נכתב בהודעה משותפת שפרסמה עם סיום החקירה. 

נציין כי מטעמים של שמירה על ביטחון המדינה הוטל צו איסור פרסום על זהות הנאשמים וכל פרט נוסף מפרטי החקירה מעבר למותר לפרסום בהודעה זו. "מדובר באירוע חריג וחמור שאינו משקף את ערכי השירות ואת עובדיו" אומר בכיר בשב"כ. 

לאחר המהומות בשדה תימן: צה"ל בצעד דרמטי נגד "כוח 100"
"אספסוף, דמגוג": הדיון הסוער בישיבת הממשלה שגרם לנתניהו לאבד סבלנות

עימותים ברחבת בית הדין בית ליד (צילום :מאור בכר)