ביחידה לאבטחת אישים בצה״ל הוחלט לתגבר את האבטחה על הפרקליטה הצבאית הראשית (הפצ"רית), אלוף יפעת תומר ירושלמי, זאת לאחר הערכת מצב שקיימו בצה״ל ובמערכת הביטחון בעקבות אירועי האלימות במתקן הכליאה שדה תימן ובמחנה בית ליד וכן ביחס לקריאות של גורמים שונים נגדה באופן אישי. 

בצה״ל הוחלט לתגבר את האבטחה הפיזית על הקצינה וכן על הבית בו היא מתגוררת באזור מרכז הארץ.

"אספסוף, דמגוג": הדיון הסוער בישיבת הממשלה שגרם לנתניהו לאבד סבלנות  
הייתי בתוך ההמון הזועם בבית ליד והבנתי דבר אחד - לא סתם הר הגעש התפרץ

טלי גוטליב בהפגנה מחוץ לבסיס בית ליד (צילום: מאור בכר)
טלי גוטליב בהפגנה מחוץ לבסיס בית ליד (צילום: מאור בכר)

מתחקיר מעצר תשעת החיילים החשודים עולה כי חלק מהשוטרים הצבאים הסתירו את פניהם בעקבות גז מדמיע שרוסס לעברם, וחלקם עשה זאת לאחר שחברי החשודים הוציאו מצלמות ותיעדו אותם. השוטרים חששו כי הם יהפכו ליעד לפגיעה, כאשר תמונות פניהם יופצו ברשתות החברתיות. 

כזכור, אתמול הגיעו שוטרי מצ"ח למתקן הכליאה שדה תימן, שם עצורים בין היתר מחבלי הנוח'בה שהשתתפו בטבח השבעה באוקטובר. מצ"ח הגיעו לבסיס על מנת לעצור 10 חיילי מילואים שחשודים כי התעללו באופן חמור במחבל עצור, שהגיע לבית החולים עם פגיעות חמורות לפני כשלושה שבועות. מיד כשהתפרסמו פרטי המעצר בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, הגיע ציבור גדול מגובה בחברי כנסת, לשערי הבסיס על מנת למחות. חברי הכנסת והמפגינים פרצו לתוך הבסיס ויצרו מהומה, תוך שהם צועקים "מוות למחבלים". 

מחאה בבית ליד (צילום: ללא קרדיט)
מחאה בבית ליד (צילום: ללא קרדיט)

לאחר מכן, התפתחה הפגנה חריגה גם במחנה בית ליד, אליו הועברו העצורים, וגם שם התבצעה פריצה לבסיס, בנוכחות נבחרי ציבור. אמירות קשות מאוד הושמעו כנגד הפצ"רית בשבועות האחרונים וביתר שאת מאז חשיפת הפרשה אתמול. 

מוקדם יותר היום, במענה לטענות של חברי הכנסת, אמר ראש המטה של ראש אכ״א בדיון בוועדת חוץ וביטחון שדרך המעצר של אותם חיילי מילואים אתמול, כאשר חוקרים פשטו על בסיס שדה תימן כרעולי פנים וללא זיהוי "הייתה שגיאה". התובע הראשי בפרקליטות הצבאית הודה בדיון שאכן יזמו שיחות למחבלים בעזה ששוחררו ממעצר כדי לברר איתם תלונות על התעללות במעצר. בצה״ל אמרו שעשו זאת אחרי פניות של ארגונים בין לאומיים  וכדי למנוע את התערבות האג.

הרחקת המפגינים מהשער של הבסיס בבית ליד (צילום :מאור בכר)