לאחר הפריצה לבסיס בית ליד ושדה תימן, צה''ל הוציא הודעת גינוי על המעשה וטען כי "פריצה לבסיסים צבאיים היא על גבול האנרכיה. פריצה לבסיסים בזמן מלחמה זה פגיעה בביטחון המדינה".

במגרש המשחקים הסמוך: התיעוד החדש מזירת הפיצוץ במג'דל שמס נחשף
"אם ישראל תותקף, אנחנו נעזור": ארה"ב שלחה מסר ברור לחיזבאללה

"הרמטכ״ל היה בבית ליד. הוא המפקד של כולם והוא צריך לכבד את כולם. הרמטכ״ל ואנחנו עוטפים את הלוחמים. לצד זאת, כל לוחם בצה״ל נדרש למסירות לחימה".

"הכוחות הוסטו לטובת הגנה על מחנות צה״ל. בשעה שהגענו היו פלס״ר צנחנים. אנחנו נעשה תחקיר מה היה בשדה תימן ומה היה בבית ליד. אנחנו בשיח עם המשטרה. יש עכשיו כוחות משטרה בבית ליד".

"בשעה זאת מתקיים הדיון בבקשה. החיילים עצורים במעשה סדום בנסיבות אינוס, בהתעללות בנסיבות מחמירות. התנהגות לא הולמת ולחלקם הפרעה לעובד ציבורי. ככלל צה״ל צריך להיות ממוקד בלחימה ולא בשמירה על אסירים".

לגבי הופעתם של השוטרים רעולי פנים, הוסבר כי "יש איומים קונקרטיים על החוקרים. זה עולה בתמונות של הבלשים והחוקרים, ובהודעות לפגוע בהם שמופצות ברשתות. מסכות גרב הן לא נכונות, אבל במסכות קורונה אין פסול".

על התנהלותו של בצלאל סמוטריץ' נמסר מדובר צה''ל, דניאל הגרי: "אין יוזמות להתקשר לעצורים או מחבלים מהסוג הזה. לטעון שיש יוזמה היא משוללת כל יסוד. מדובר באירוע נקודתי, אירוע בודד שהגיע מהתקשורת הבינלאומית וגם ארגונים בין לאומיים עסקו בזה".

על המהלכים שנעשו נגד העצורים צוין: "רצינו לאתר חמישה עצורים. בפועל הגענו לעצור אחד בשיחת טלפון. המטרה היתה להפריח את הטענות כדי להגן על מתקן שדה תימן ולהגן על חיילים".

לבסוף הדגישו: "להיות סוהר זה מקצוע, ולא נכון שאנחנו נכשיר את האנשים שלנו למשימה הזאת".