ישראל נדרשה בתוך פחות מחודש לנקום ולפגוע בזרועות התמנון של איראן אשר רצחו אזרחים וילדים בישראל. בפעם הראשונה נשלחו מטוסי קרב להפציץ את נמל חודיידה בתימן לאחר שכטב"ם  איראני שהופעל על ידי החות'ים פגע בבית דירות בתל אביב ורצח אזרח ישראלי ופצע עשרה. ישראל הגיבה בתוך יממה. התקיפה התקיימה באור יום ויצרה מופע אש ועשן שנצפה היטב בכל בירות המזרח התיכון. 

בשבת האחרונה חיזבאללה חצה קו אדום. הטבח במג'דל שמס שבו נרצחו 12 ילדים ונפצעו כחמישים נוספים, הוא סיבה למלחמה – לא פחות. אבל ישראל נמצאת בבעיה קשה. את אירוע לחימה בעזה היא לא סגרה, המצב בחזית יהודה ושומרון רותח, והאיראנים הבהירו כי מלחמה בלבנון תוביל לאירוע רב זירתי במזרח התיכון.

הנרצחים ממג'דל שמס (צילום: רשתות חברתיות)
הנרצחים ממג'דל שמס (צילום: רשתות חברתיות)

בנק המטרות שעמד לרשותה של ישראל הוא עצום: מאות, אולי אלפי מטרות יש לישראל בלבנון. אם נחלק אותם לקבוצות נקבל שלוש קבוצות מרכזיות: תשתיות צבאיות, שכוללות מפקדות, עמדות שיגור טילים, מחסני חימוש, בסיסים; תשתיות אנרגיה ותשתיות ונכסי אדם.

חיסול סאלח אל ערורי הוא הדוגמא של חיסול משמעותי. פגיעה בדאחיה ישר בפוני של המחוסל שנחשב לדמות מרכזית. בישראל החליטו, שלא כמו בתימן, לא לבצע פעולה של אש ותמרות עשן.

"יד ימינו של נסראללה": רמטכ"ל חיזבאללה חוסל בתקיפה ממוקדת בביירות
בזמן שבביירות קוראים לנקמה: במרכז הארץ פותחים את המקלטים

לבסוף בחרה ישראל לחסל את פואד שוכר (חאג' מוחסן), מספר 2 בחיזבאללה והרמטכ"ל בפועל של הארגון.  הוא האיש שאחראי לשיגור הטיל שרצח את ילדי מג'דל שמס. על ידיו יש כמויות אדירות של דם. האיש היה בר מוות. 

זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)
זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)

אבל צה״ל שוב הוכיח לחיזבאללה כמה דברים: בראש ובראשונה שצה״ל יכול להגיע לכל בית בלבנון ולהיכנס דרך החלון, הגג או הדלת. שנית צה״ל מאותת לחיזבאללה שהוא יודע הכל על אנשיו: מה הם אוכלים, מתי הם חוטאים, מתי הם הולכים לישון, מתי הם קמים ועוד. צה״ל הראה הלילה שהוא לא נרתע לפעול נגד חיזבאללה גם בביירות, ובמקביל הציג ללבנון שאין לו עניין עם מדינת לבנון אלא עם החיזבאללה.

צה״ל חייב לפעול כעת בעוצמה. ישראל חייבת לקחת את היוזמה לידיה. היא צריכה להוביל לחץ על חיזבאללה באוויר בים וכמובן ביבשה. מטרת העל היא להחזיר את הצפון לישראל ללא איום של חיזבאללה על התושבים.