ישראל חיסלה אתמול (שלישי) בביירות את פואד שוכר, המפקד הצבאי הבכיר בחיזבאללה, ששימש כרמטכ"ל הארגון, והיה יד ימינו של מזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה. לפי משרד הבריאות בלבנון, בתקיפה נהרגו גם אישה ושני ילדים, ונפצעו עשרות רבות. כעת, מסך העשן סביב התקיפה מתפזר. 

מארק דובוביץ', מנכ"ל הקרן להגנת דמוקרטיות, דיווח הלילה ברשת ה-X: "גורמים מסרו לי כי למרות שהוא ידע שהוא בראש רשימת החיסול של ישראל, פואד שוכר בחר לבלות את הלילה עם המאהבת כאשר חוסל ברובע הדאחיה".

זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)
זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)

צה"ל אישר הלילה את חיסולו של שוכר, "סיד מחסן", המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה, ששימש כיד ימינו של מזכ״ל חיזבאללה, חסן נסראללה. לאחר הודעת צה"ל, עלה לשידור דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, ומסר הודעה חריגה בשעת לילה מאוחרת, בה מסר כי "חיזבאללה הוא ארגון טרור שלא בוחל בהרג אזרחים, והוא גורר את לבנון וכל המזרח התיכון להסלמה". על ההנחיות לעורף אמר: "אנו מקיימים לאורך הלילה הערכת מצב, ונעדכן אם יהיו שינויים בהנחיות. לפי שעה אין שינויים".

"יד ימינו של נסראללה": רמטכ"ל חיזבאללה חוסל בתקיפה ממוקדת בביירות
בזמן שבביירות קוראים לנקמה: במרכז הארץ פותחים את המקלטים

בשנות ה-90 קידם פיגועים נגד כוחות צה״ל וצבא דרום לבנון, ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סואעד, אשר נהרגו על ידי מחבלי חיזבאללה בעת שסיירו לאורך גדר המערכת סמוך לאזור הר דוב.

מאז שמונה באוקטובר, ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז השמונה באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים.