סוגרים חשבון: חיסולו הדרמטי של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, המיוחס הלילה לישראל, הוא פעולה נוספת ברצף התנקשויות בבכירי חמאס שאחראים לטבח בדרום ב-7 באוקטובר.

רק לאחרונה חוסל ככל הנראה בתקיפה מהאוויר המנהיג המיתולוגי של הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, בפעולה של חיל האוויר ברצועת עזה בה חוסל גם מח״ט ח'אן יונס רפעא סלאמה. 

אף אחד לא חסין: חיסול הנייה שידר לאיראן מסר ברור ומטלטל | אבי אשכנזי
נתפס עם המכנסיים למטה: הטעות הגורלית של בכיר חיזבאללה שחוסל נחשפת

זאת לאחר שבמהלך המלחמה הצליח צה״ל לחסל בכירים רבים של הזרוע הצבאית של חמאס שהיו אחראים לטבח 7 באוקטובר ובראשם מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית מתחת למוחמד דף ויחיא סינוואר. כמו כן אישר חיסולם של מח״ט צפון הרצועה אחמד ע׳נדור, מח״ט מחנות המרכז איימן נופל ובכירים נוספים. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנוסף בתחילת השנה חוסל מהאוויר בפעולה דרמטית בביירות בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, שנחשב ל״מוח״ של חמאס בתכנון 7 באוקטובר.

זירת החיסול של אל-עארורי בביירות (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זירת החיסול של אל-עארורי בביירות (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

זאת ועוד: אתמול פרסם כתבנו הצבאי אבי אשכנזי כי המצוד אחר ראש הזרוע הצבאית של חמאס יחיא סינוואר נמצא בעיצומו. ההערכה בצה"ל היא שבחודשים האחרונים סינוואר ובכירי החמאס לא נמצאו כל העת במנהרות מתחת לעזה וכי הם עלו למקומות מסתור מעל פני הקרקע מדי פעם. בצה״ל יודעים להגיד שסינוואר הצליח במהלך החודשים האחרונים לחמוק במנהרות זמן קצר ביותר לפני הגעת לוחמי אוגדה 98 לאותם מקומות המסתור.

לאחר חיסולו ככל הנראה של דף דיווחנו כי בצה״ל מזהים פגיעה מורלית קשה בתוך חמאס. פעילים רבים מתקשים להילחם. חלקם יוצא מהמנהרות ומנסה להתארגן בתוך מתחמי המחסות. בצה״ל מזהים את התנועה הזאת וגם ב"נוסיראת" הוא פוגע באותם מתחמי מחסות שבהם מסתתרים המחבלים.

זירת ניסיון החיסול של מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)

צה״ל מבצע את הפגיעות באמצעות חימוש מדויק. רק בשבוע האחרון חיסולו מאות מחבלים בדרך זאת. בצה״ל מבצע של אוגדה 99 ואוגדה 98 בסג׳אעיה ובשכונת רימל בעיר עזה אותר מתחם ״דלאל״ של אונר״א אשר כלל מבנה של בית ספר, מרפאה ומחסן מזון שהגיע בשיירות ההומניטריות. בפועל הפך חמאס את המקום למפקדה ענקית עם מאות מחבלים.

בפעולה מהירה של חטיבה 7 של השריון השתלט צה״ל על המקום, חיסל כ-150 מחבלים ותפס את כלל ציוד המחשוב, הקשר והמודיעין של החמאס במקום. בדרך זאת הצליח צה״ל לפגוע גם במערכי הפיקוד. השיא היה ביום שבת, אז חוסל מח״ט ח'אן יונס ראפע סאלמה ובצה״ל מעריכים כי גם מוחמד דף חוסל בתקיפה. יממה לאחר מכן בוצעה תקיפה ב"נוסיראת" שבה חוסלו עשרות מחבלים. על פי ההערכות בצה״ל בתקיפה היו בכירים בחמאס. בצה״ל אומרים כי צה״ל חיסל ופגע בשישה מחבלים בדרג מח״ט, ב-22 בדרג מג״ד וב-148 בדרג מ״פ.

התמונה השניה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]