אלוף במיל' יעקב עמידרור, עמית בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון ולשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן, שוחח הבוקר (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm והתייחס לחיסול איסמעיל הנייה הלילה בטהראן ולחיסול פואד שוכר בדאחייה שבביירות אמש. 

על החיסול בביירות אמר עמידרור: "במודיעין אחת הקביעות הכי קשות היא של סדרי עדיפויות. אי אפשר לעשות הכל. ב-20 השנים האחרונות, ישראל העריכה שהאויב הכי חשוב שלה הוא חיזבאללה ולכן כלל האפשרויות המודיעיניות שלנו מולו יותר עמוקות ורחבות בגלל המאמץ הזה. ביום שבו מול חיזבאללה שמו מאה גרם מאמצים, מול חמאס שמו גרם אחד של מאמצים".

נתפס עם המכנסיים למטה: הטעות הגורלית של בכיר חיזבאללה שחוסל נחשפת  
אף אחד לא חסין: חיסול הנייה שידר לאיראן מסר ברור ומטלטל | אבי אשכנזי 

הפגנות בביירות בעקבות הניסון חיסול (צילום :רשתות ערביות)

עמידרור הוסיף: "זה מסביר למה המודיעין הבסיסי הרבה יותר טוב מול איראן וחיזבאללה, ולמה הוא היה הרבה פחות טוב מול חמאס. זה לא מסביר את הטעויות של השביעי באוקטובר, אבל כשאתה בונה יכולות ומגייס סוכנים, זה תהליך איטי מורכב ומסובך. הדברים האלה, ככל שאתה שם עליהם משקל, יהיו לך תוצאות יותר טובות במשך השנים. אי אפשר לעשות הכל".

ביחס לחשש מהתפתחות מערכה רב-זירתית ציין עמידרור: "אנחנו מבהילים את עצמנו עם המערכה הרב-זירתית בצורה מוגזמת. חמאס נכשל טוטאלית בגיוס הפלסטינים שמחוץ לעזה. הפלסטינים לא התקוממו בשום מקום, לא יצרו בעיה יוצא דופן בשום מקום. נכון שצה"ל פועל ביהודה ושומרון, ועדיין שם הכישלון שלהם מוחלט. אני לא רואה שבגלל החיסולים האלה ערביי יהודה ושומרון יתקוממו באופן חריף".

חאג׳ מוחסן (צילום: רשתות ערביות)
חאג׳ מוחסן (צילום: רשתות ערביות)

עוד הוסיף: "לגבי מי שהמציא את המושג 'טבעת האש', במקרה הנוכחי זה לא עבד לחמאס, וערביי ישראל ממשיכים בחייהם הרגילים. בגלל הג'נטלמנים האלה לא יהיה שינוי ככל שהם חשובים, אפילו ההפך". 

"גם נסראללה נזהר מאוד עד לרצח שנים עשר הילדים. יש לו כבר 450 הרוגים במהלך קרבות ההגנה של צה"ל, כשהוא לא החליט להיכנס למלחמה גדולה. לא צריך להפוך כל ירי או אירוע למלחמה גדולה", ציין עמידרור. 

ביחס לחיסול איסמעיל הנייה בטהראן אמר עמידרור: "בנושא האיראני זה הנייה, זאת לא ההנהגה של כוחות אל קודס, ואף על פי כן אסור שצה"ל יתנהג על פי הערכת המצב הרגועה שלי".

"לא בטוח שזה אנחנו. אין שום סיבה שישראל תודיע שזו היא. מערכת הביטחונית צריכה להסתכל על האפשרות הגרועה ביותר, ואליה צריך להתכונן", ציין. 

עמידרור גרס: "למה עכשיו? - שבעה באוקטובר. חמאס יצא למלחמה הכי ברברית שאפשר לחשוב עליה. כל אחד מהנהגתה הוא בן מוות. כל הנהגתו, ללא יוצא מן הכלל, צריכה להיעלם מן העולם. אין זכות על פני האדמה לכל ההנהגה שלו".

זירת חיסול הנייה (צילום :רשתות ערביות)

"אם פעם לחמאס הייתי נותן ציון 100, היום הייתי נותן לו 30. זה מה שנשאר ביחסי הכוחות בינינו לבין החמאס. לגבי יכולות השיגור מהטילים שיש לו בשטח - יכולת היצור ירדה לו מ-100 ל-10 ויכולת ההברחה מ-100 ל-0. אז מוחמד יגיע עם סל, יחבר בטרייה, ויירה חמישה טילים. אין לו יכולת אמיתית של שיגור מהרצועה. כל מה שהוא יורה, מייד יורד מהרשימה ואי אפשר לייצר או להבריח במקומו", הוסיף. 

בנימה אישית אמר עמידרור: "אני רוצה להגיד לכל התלמידים שלי שנשארו במערכת הביטחונית: יישר כוח. אני גאה בכם".