מלחמת חרבות ברזל: הדיווחים על חיסולו של איסמאעיל הנייה ממשיכים לזרום וכך גם האיומים על נקמה. אבי יששכרוף ('ידיעות אחרונות') ניתח הבוקר (רביעי) את הפרופיל של אחד מאנשי המפתח של חמאס בתוכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM.

סינוואר רועד מפחד במנהרה: חיסול הנייה מראה שישראל סוגרת גם עליו
מדינה שלישית הייתה מעורבת? עכשיו נחשף איך הנייה חוסל

בפתח הראיון אמר: "זאת מכה מוראלית גדולה מאוד לחמאס. הנייה הוא הדמות הפוליטית הבכירה ביותר בארגון, זה האיש מספר אחת החשוב ביותר בתנועה. דה פקטו הנייה הפך לסוג של נשיא, בעוד שהמנהיג המוביל שלה היה סינוואר. הנייה רצה להיות הנשיא של העם הפלסטיני. הוא הצטלם במגרשי כדורגל כי הוא היה שחקן בעברו, הוא אפילו שמר על קשר עם עיתונות ישראלית עד לשנה מסוימת".

"אני פגשתי אותו וגם עיתונאים אחרים כמו סלימאן א-שאפעי", המשיך. "שלומי אלדר היה אחד העיתונאים שהכירו אותו מקרוב. הבנים שלו היו בקשר עם התקשורת הישראלית. הוא היה באמת פוליטיקאי, לא לוחם גדול. בעבר הוא עבר בארץ בשיפוצים ובעבודות בניין, אחר כך הוא היה ראש הלשכה של אחמד יאסין".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"זה יהיה צורם לומר, כשהוא נפגש עם עיתונאים הוא ניסה לשוות תדמית נעימה. לא מישהו שאומר 'אני הולך לשחוט אתכם'. אחרי כל הדבש שהוא מרח, כשניסה להראות שהוא פוליטיקאי המסר שלו היה ברור: 'לא תהיה פה מדינה יהודית בסופו של דבר'. אני זוכר אותו מנסה להסביר את זה. אפשר אולי לעשות הודנא או הפסקת אש זמנית, אבל לראייתם לא תהיה מדינת ישראל", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "סינוואר צמח בתוך הזרוע הצבאית. מחבל לכל דבר, האיש שרצח במו ידיו משתפי פעולה, ובכלא עינה משתפי פעולה. הוא טבל את ידיו בדם. לעומתו הנייה הוא פוליטיקאי. הוא לא אדם שהשתתף בלחימה. הוא היה ממגורשי מארג' אל זוהור ב-1992 לאחר החטיפה והרצח של נסים טולדנו, והוא סמל. טיב היחסים בין השניים לא היה של עוינות גדולה. היה להם כבוד בין עזתים, אבל סינוואר הסתכל עליו כאל פוליטיקאי. לא הייתה איבה נוסח חאלד משעל מול הנייה בגלל היריבות הגיאוגרפית והתחרות של שניהם על אותו תפקיד".

כאשר נשאל על ההשפעה על עסקת החטופים אמר: "אני לא יודע עד הסוף את הפרטים. האם הנייה מתוקף תפקידו כעשיר המושחת והנהנתן הוביל קו שרוצה לסיים את האירוע, מול סינוואר שמוביל את כל העם הפלסטיני לאבדון? הנייה היה דמות מתווכת שיכלה לדבר עם הקטארים, המצרים ואבו מאזן. זה אובדן ותהיה לזה השפעה בוודאות. יבוא מישהו במקומו. השאלה היא  מי יירש אותו בתור ראש הלשכה המדינית של חמאס".

זירת חיסול הנייה (צילום :רשתות ערביות)

"החיסולים מקדמים תגובה", אמר בסיום הראיון. "גם החיסול של הנייה שבעיניי יותר חשוב מהחיסול של חאג' מוחסן. בלב יום בלב טהראן. ראינו את התמונות מאתמול, אני לא רואה את האיראנים מבליגים במצב הזה. השאלה היא איך הם יגיבו".