בישראל הוגברה הכוננות לתגובות על החיסולים של רמטכ"ל חיזבאללה פיאד שוכר בביירות ושל איסמעיל הנייה לפנות בוקר בטהרן. למרות שישראל לקחה אחריות רק על החיסול בביירות, ההערכה היא כי גורמים הקשורים לאיראן יבקשו לנקום על שני החיסולים. בפיקוד הצפון אומרים כי: "אנחנו ערוכים היטב בהגנה מבחינת פריסת הכוחות של צה"ל בשטח".

"חיזבאללה נמצא בהלם ובמבוכה, סיד מוחסן הוא היועץ הכי קרוב לנסראללה, יד ימינו, והוא זה שהיה יושב עם נסראללה לאחר כל אירוע שכזה ומתכנן איתו את התגובה. כעת לנסראללה אין עם מי להתייעץ. חיזבאללה הוא ארגון שקול שמתכנן את צעדיו בקפידה, ולכן לא מפתיע שהוא טרם הגיב, הן בהצהרות והן במעשים", אמר גורם ביטחוני.

במהלך הלילה והבוקר קיים מפקד הפיקוד, האלוף אורי גורדין, הערכות מצב שוטפות. "כל הזמן כלל המערכים בפיקוד נמצאים בכשירות גבוהה - איסוף, אש, מודיעין. כרגע אין שינוי בהנחיות ההתגוננות של פקע"ר. עומדים בקשר ישיר עם הרשויות," אמרו בצה"ל.

מלחמה אזורית: בהנחה שישראל עומדת מאחורי שני החיסולים - היא העבירה שיעור למזה"ת
ליגה אחרת: צבי יחזקאלי על החיסול הדרמטי שהכניס את המזרח התיכון להלם

ראשי יישובי הצפון פעלו כבר אתמול בערב לאפשרות להסלמה ביטחונית. ברמת הגולן פרסמה המועצה האזורית וכן המועצה המקומית קצרין הנחיות לתושבים: "לאחר הערכת מצב בשעה של ראשי רשויות בגולן, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף יאיר פלאי, הוחלט על הצעדים הבאים:

מסגרות חינוך בקצרין ממשיכות כרגיל - ללא יציאה לשטחים פתוחים.
הסעות לחינוך ייצאו כרגיל.
קאנטרי קצרין - ייסגר כרגע.
אין אישור להשתמש במגרשי הכדורגל.
חל איסור להתקהל ללא בקרה וללא מרחב מוגן.
המועצה תקיים הערכות מצב כל מספר שעות, תוך שמירה על קשר עם גורמי הצבא, ועם ערנות מוגברת."

גם במועצה האזורית מטה אשר, גליל עליון ומבואות חרמון העבירו הנחיות לתושבים, כולל הגבלה של עבודה בשדות ופעילות קייטנות. למרות שישראל לא לקחה אחריות לחיסול איסמעיל הנייה, ההערכה היא כי חמאס יבקש במעט הטילים שנשארו לו לבצע ירי לישראל בדגש על מרכז הארץ.

ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, החליט על שורה של צעדי ביטחון תוך ביטול אירועים המוניים שתוכננו להיום לצד פתיחת המקלטים כבר אתמול בלילה: "סיימנו כרגע הערכת מצב עם הנהלת העירייה, נציגי פיקוד העורף וכוחות ההצלה. כפי שכבר עדכנתי אתכם אתמול - אנחנו מקבלים עדכונים שוטפים וערוכים לאור ההתרחשויות ביממה האחרונה. העלינו את רמת הכוננות, כדי להיות ערוכים ומוכנים כמו תמיד, לכל מקרה שלא יהיה ולא כי יש מידע אחר בידינו מגורמי הביטחון. ההנחיות להיום: החלטנו לבטל את האירועים שאמורים היו להתקיים היום תחת כיפת השמיים (יום רביעי 31.7.24) - ההפנינג לילדות וילדי כיתה א' שצפוי היה להתקיים בגן המושבה והפעילות שמתקיימת מדי יום רביעי לבני נוער בספורטכיף. מחר נודיע באשר להמשך השבוע. קייטנות הקיץ מתקיימות כרגיל. כמו כן, המקלטים ברחבי העיר ערוכים ומוכנים, אני מצרף שוב לינק לרשימת כלל המקלטים הציבוריים בעיר. הגברנו את הסיורים והאבטחה ברחבי העיר וכך גם את המוקד העירוני. ימים מתוחים לפנינו, אך אין צורך לשנות את השגרה שלכם, אבל כן לשמור על עירנות," אמר ראש העיר רז קינסטליך בהודעה שהעביר לתושבים.