ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אלוף (מיל') גיורא איילנד שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm והתייחס לחיסול הבכירים של חמאס וחיזבאללה. 
 
"הפעולה בטהרן, חיסול הנייה, היא דבר מדהים ביכולת המודיעינית והמבצעית", אמר. "אלה שתי ציפורים במכה אחת. חמאס לא מסוגל להגיב מעבר למה שהוא עושה לנו, לכן פגיעות בראשי חמאס, אין פה לא סיכונים ולא מחירים. טוב שזה נעשה, ולא בטוח שנכון לעצור באיש הזה. ישראל הוכיחה שהיא יכולה להגיע גם לאלה שיימצאו במקומות אחרים ולאו דווקא ברצועה. זה חשוב, נכון ויוצר פה אולי מומנטום".

בחמאס כבר מחפשים את ההנייה הבא? "מישהו אחר יתפוס את מקומו"
"לא מתכוון להגיד תודה לאף אחד": אביה של התצפיתנית המנוחה זועם

עוד אמר: "הסיפור של ביירות מעט שונה. חיזבאללה היה בכוננות גבוהה ולכאורה היה אמור להיות מאוד זהיר, ולמרות הכל הצלחנו להגיע, כנראה גם בצורה מאוד מדויקת, למי שרצינו, עם נזק יחסית קטנה לסביבה. ביירות עצמה מבינה שגם היא לא חסינה. יש פה 24 שעות מהמוצלחות שהיו למדינה, בטח מאז 7 באוקטובר". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אין פה הרתעה במובן של פחד לפעול, בטח כשמדובר בחיזבאללה. נכון לאתמול בצהריים, נתניהו מצד אחד אמר שהוא מוכן ללכת לעסקה, כמובן בתנאים שלו, אבל לא הראה רצון רב ללכת לעניין הזה בין היתר בידיעה שהעסקה כפי שהיא קרוב לוודאי תביא לפרישת בן גביר וסמוטריץ'". 

עוד הסביר: "אחרי 24 שעות האחרונות, אני חושב שאם ישראל תלך עכשיו לעסקה, גם מתוך עמדת כוח חזקה, זה ייתן לנו יתרונות רבים ביכולת להתמודד בכל החזיתות האחרות, ומבחינה פנימית אני חושב שהיום בן גביר וסמוטריץ' לא יפרשו מהממשלה כי גם הם רוצים להיות חלק מההילה של ההצלחות האחרונות. ההזדמנות שנוצרה להגיע לעסקה, דווקא בעקבות הפעולות האחרונות, זו הזדמנות ישראלית אמיתית, אך אם לא ננצל אותה תוך כשבוע החלון ייסגר".

"במלחמה מלאה לא חיזבאללה ולא איראן מעוניינים, אבל הם לא יוותרו על תגובה. הם ינסו לעשות משהו קצת דומה למה שישראל עשתה, תגובה שתראה שהם לא מכופפים את הראש ולא מורתעים, ומצד שני דבר שלא יגלגל את ישראל הלאה לידי מלחמה מלאה. המצב הנוכחי שהוא סוג של מלחמת התשה היא לא כל כך טובה לחיזבאללה אבל מתאימה לאיראן". 

עוד הדגיש איילנד כי "כרגע המדיניות האיראנית היא להתיש את ישראל במלחמת התשה מתמשכת. אם ישראל אומרת לא עסקת חטופים מצד אחד ולא מלחמה כוללת מצד שני, אתה מסכים להמשיך להיות באותה מלחמת התשה. אם היא תימשך כך עוד שנה, אני לא בטוח שזה הדבר שמתאים למדינת ישראל, אבל זה מתאים לאיראן". 

"אני חושש ממלחמה ישירה בין ישראל לאיראן, בלי שארה"ב מוכנה לנקוף אצבע, ישראל עלולה למצוא את עצמה במצב שהוא מעבר לכוחותיה. אם איראן תתקוף את ישראל ישירות כנראה שנצטרך להגיב, ויש לנו את היכולת. חיזבאללה מייצר לנו בעיה שלא הייתי ממהר להיכנס אליה אם אני לא חייב". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm