איראן התעוררה הבוקר (רביעי) בתדהמה לאחר חיסולו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר בביירות ושל איסמעיל הנייה בטהרן. חבר הפרלמנט הלבנוני לשעבר ד"ר מוסטפא אלוש אמר בריאיון לאל חדת' הסעודי כי "לא ארצות הברית ולא איראן רוצות בהסלמה בלתי מוגבלת".

לדבריו, "כל עוד אין איום ישיר על ביטחון הפנים של איראן או על המשטר שלה היא מפעילה את המיליציות שלה בלבנון, בעיראק, בתימן ובסוריה ומקריבה אותן ברמות השונות, אולם היא לא תתערב ישירות אלא כדי להגן על המשטר ועל המצב הפנימי שלה. בימים האחרונים נעשו ניסיונות להימנע מתגובה כלשהי, אולם למעשה הגענו לתוצאה הזאת כעת. האם המאמצים כשלו או שכל מה שראינו היום מתואם בפרט לאור ההצהרה הבולטת של חיזבאללה שעתיים שלוש לפני התקיפה שהם יגיבו אם יותקפו והאווירה שכל הפעולות והתגובות כעת הם אם לא מתואמות לפחות ידועות לשני הצדדים".

הלווית מחבל חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher/File Photo)
הלווית מחבל חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher/File Photo)

כיממה לאחר החיסול בלב ביירות: גופתו של פואד שוכרי זוהתה | דיווח
באיראן טענו כי הטיל שחיסל את הנייה שוגר ממדינה אחרת - כעת האמת נחשפת

התרחיש הזה דומה למה שקרה בסוגית הפצצת שגרירות איראן בדמשק והתגובה האיראנית לישראל, ולאחר מכן התגובה הישראלית לאיראן. כל הדברים האלה הם לא בשליטה. ישראל בהחלט רוצה להרחיב את המלחמה ולגרור את איראן לתגובה ישירה ולהכניס את ארה"ב ישירות למלחמה. זה מה שקרה במשך שנים רבות, מהיום שבו נתניהו עלה לשלטון שמנסה לגרור את ארה"ב מאובמה, עבור בטראמפ וכלה בביידן לתקיפה ישירה נגד איראן ולפגיעה בתוכנית הגרעין. המדיניות הזאת עדיין בתוקף. נתניהו עדיין זקוק להפיכת המלחמה לנרחבת על מנת לגמור את סוגית עזה והמצב הפנימי בישראל בתירוץ של מלחמה אזורית, אולם הגורם המרסן היחיד של נתניהו הוא ארה"ב בזמן שהמרסן היחיד של חיזבאללה הוא איראן ואם איראן תרצה שחיזבאללה יתאבד ויהרוס את עצמו הוא יעשה זאת", סיכם. 

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה