אלוף פיקוד המרכז אבי בלוט רמז הערב (רביעי) כי ישראל עומדת מאחורי החיסול של איסמעיל הניה. ״אמש הובהר שוב שישראל נחושה לנצח במלחמה, היא תעשה הכל בכדי לייצר פה מצב ביטחוני טוב יותר ולעמוד בכל מטרות המלחמה ובתוכן הכרעת החמאס וגופי הטרור שמאיימים אלינו, החזרת כלל חטופי וחזרתם המהירה של כל התושבים לביתם״, אמר. 

כאמור, אמש בוצעו שני החיסולים דרמטיים בטהרן ובבירות, במהלכן חוסלו בכיר חיזבאללה פואד שוכר ואיסמעיל הנייה. בתגובה, משלחת איראן לאו"ם איימה כי טהרן "תגיב על חיסול הנייה בפעולות מיוחדות שיגרמו לחרטה".

הרמטכ״ל: "יש לנו ביטחון בכל המהלכים"; מפקד עוצבת הגליל: "אנחנו ערוכים"
טיל אחד חכם עשה את כל ההבדל: המסר שהעבירה ישראל למזרח התיכון

היום הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, אמר כי "יש לנו ביטחון במהלכים המתוכננים שלנו קדימה, כי הכוונה שלנו בחיזבאללה זה לא לחזור לשישה באוקטובר. מוחסן לא יהיה, אבל גם אנחנו לא מוכנים שהמצב יחזור לנוכחות על הגבול, ל-200 מטר ממטולה, או משתולה, או מראש הנקרה. צה"ל יודע לפעול ולהגיע גם לחלון מסוים בשכונה בביירות, הוא יודע לתקוף גם בנקודה מסוימת בתת הקרקע, ואנחנו גם יודעים לצאת לתמרון פנימה חזק מאוד, ואתם השבוע מתאמנים על זה, והדבר הזה הוא יכולת מאוד חשובה".

הרצי הלוי על המצב בצפון (צילום: דובר צה"ל)

במקביל, מפקד עוצבת ״הגליל״ (אוגדה 91), תת-אלוף שי קלפר, נפגש עם ראשי הרשויות והמועצות המקומיות בגליל העליון. מפקד האוגדה הציג את עיקרי תמונת המצב ואת מוכנות כוחות האוגדה להמשך. ״אני אומר זאת בצניעות, אבל אנחנו ערוכים חזק מאוד. אירועי היממה האחרונה היו משמעותיים מאוד. אנחנו מקיימים הערכות מצב, ובמקביל ערוכים למגוון תרחישים - בהגנה ובהתקפה. אנחנו כאן בשביל התושבים ונעשה כל שיידרש״, אמר.

כמו כן, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר אמר כי  ״חיל האוויר מגן ותוקף בכל זירות המלחמה, עוטף את מדינת ישראל עם עשרות כלי טיס, מאוישים ומאוישים מרחוק, ערוך ומוכן תוך דקות ספורות, לכל תרחיש, בכל זירה. אנחנו נפעל נגד כל מי שמתכנן לפגוע באזרחי מדינת ישראל, אין נקודה שהיא רחוקה מדי לתקיפה עבורנו״