האם ישראל עומדת בפני מתקפה חסרת תקדים מכל החזיתות האפשריות, בתגובה לחיסולם של אסמעיל הנייה בטהרן ושל "רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוכר בביירות?

ב"אל אח'באר" הלבנוני צוטטו הבוקר (חמישי) מקורות צבאיים בקרב החות'ים בתימן, שאיימו כי "התגובה היום היא כבר לא רק תימנית, אלא לצד תנועות ההתנגדות הלבנונית, העיראקית והפלסטינית".

חיסול הנייה יפגע בחמאס? "לא אדם שקובע את המהלכים המעשיים"

ההתחייבות, היכולות וביירות: חיסול הנייה תפס את איראן במלכודת

עוד איים המקור החות'י על הבסיסים האמריקאיים באזור: "התגובה הזו תהיה מלחמה גלויה המכוונת לעומק הישות ולכל האינטרסים של תומכיה באזור. התגובה תהיה חזקה וגדולה מיכולות ההגנה של ישראל".

"התקיפות הישראליות שתקפו את הפרברים הדרומיים של ביירות, עיראק ואיראן במהלך היומיים האחרונים דורשות תגובה רחבה, שהיא מה מתואם, והישות חייבת לשאת בתוצאות של פשעי הנאצים הללו", הוסיף.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, ב"פוליטיקו" צוטט מקור בממשל האמריקאי שאמר כי "חיסול הנייה מקשה על המשימה שלנו במשא ומתן להפסקת האש".

כזכור, מנהיגה העליון של איראן, איתוללה עלי ח'אמנאי, הורה לאיראן לתקוף את ישראל באופן ישיר בתגובה לחיסולו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה בטהרן, כך על פי שלושה גורמים איראניים שצוטטו אמש "בניו יורק טיימס".

על פי הדיווח, ח'אמנאי נתן את ההוראה בפגישת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן הבוקר, זמן קצר לאחר שאיראן הודיעה על מותו של הנייה.