ד"ר מאיר ג'בדנפר, מרצה ללימודי דיפלומטיה וביטחון של איראן באונ', שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן ברדיו 103fm והתייחס לאיומו הישיר של חמינאי על ישראל.  

"יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון", אמר. "הם תקפו אותנו בליל ה-13 באפריל. הם רצו לייצר משוואה חדשה שמעכשיו אם ישראל תתקוף את איראן, ישראל תתקוף אותה בצורה ישירה, ועכשיו על פי מקורות זרים זה מה שקרה. הם צריכים להחליט איך הם הולכים להגיב. הם הניפו דגל אדום במסר חשוב שאומר שהנקמה בדרך. הם בדילמה אם הם יתקפו אותנו דרך הפרוקסי שלהם זה רק יראה חולשה. אם הם לא יתקפו בצורה ישירה הפעם, יגידו שהם חלשים כי הם לא תקפו בצורה ישירה". 

מלבנון, מתימן ומעיראק: ישראל עומדת בפני מתקפה חסרת תקדים מכל הכיוונים | דיווח
חיסול הנייה היה מיותר? "דמות סמלית, סינוואר הוא זה שקובע בחמאס"

"170 מיליון דולר, מה שנשאר לכל הממשלה. זה מספיק כדי לשלם לעובדי מדינה לשלושה-ארבעה הימים. מדינה לא יכולה להיכנס למלחמה ככה. ארצות הברית מרציעה אותם, והם מפחדים יותר מאתנו. פעם הם שלחו שלושה כטב"מים שחיל האוויר חיסל אותם אז חיסלנו בין 100 ל-200 כטב"מים בשטח איראן. היינו הרבה יותר אגרסיביים באופן שבו ניהלנו את הקרב. זה היה לפני 7 באוקטובר. אנו נתפסים כחלשים אחרי זה. אבל אחרי שתקפנו שוב את שטח איראן ותקפנו את האנשים הזרים הכי חשובים הם תחת לחץ לתקוף בצורה ישירה. אם נתקוף בחזרה את איראן הם עוד פעם יצטרכו לתקוף אותנו. ואם זה יימשך עוד כמה שבועות זה יאתגר אותם".



"כמה כסף הרוסים יכולים לשלם להם? האינפלציה גבוהה מאוד, מעלים את המחירים של הפירות שלוש פעמים ביום. הפועל האיראני צריך לעבוד יום וחצי כדי לקנות קילו תפוזים. אז מלחמה?".