אורנה מזרחי, חוקרת בכירה במכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחסה הבוקר (חמישי) בשיחה עם יוסי מזרחי ב-104.5FM לתגובה הצפויה לחיסול רמטכ"ל חיזבאללה בביירות, וחיסול איסמעיל הנייה בטהרן שעות לאחר מכן. "אין ספק שאיראן תגיב, אבל לא סביר שהיא תשבור את הכלים".

"אני חושבת שצריך להיות מכוונים לכל הכיוונים, משום שכבר למדנו שבזמנים האלה, במיוחד אחרי ששני החיסולים היו בשני מקומות שונים, יכול להיות שהתגובה תהיה סימולטנית או בדירוג", אמרה. "התגובה הכי חמורה שיכולה לבוא עלינו, היא מהצפון בגלל הקרבה והיכולות של חיזבאללה".

המומחית התייחסה לחזית השנייה מול ישראל, החזית האיראנית, וטענה: "מה שעושה איראן אנחנו מצליחים יחסית לסכל בעזרתם של ידידנו, כמו שקרה ב-13 באפריל. העיניים צריכות להיות בעיקר על הצפון, אבל עם תשומת לב מלאה לזירות האחרות".

לדבריה, ארסנל הטילים של איראן לא כולל הפתעות שישראל לא יכולה להתמודד איתן. "השאלה הגדולה היא  באיזה היקף הם יתקפו, לאן, מה הם יטרגטו", הוסיפה: "בפעם שעברה הם נתנו לנו התרעה ארוכה וניתן היה להיערך ולגבש את הקואליציה שסיכלה את המהלך הזה. הפעם אנחנו לא יודעים אם תינתן התרעה כזו לגבי אופי הפעולה".

כדור אש ענק: צה"ל אישר סופית שמוחמד דף חוסל | צפו בתיעוד
מלבנון, מתימן ומעיראק: ישראל עומדת בפני מתקפה חסרת תקדים מכל הכיוונים

"שממה שאנחנו מכירים מהארסנל של האיראנים אלו סוגי הטילים: כטב"מים, טילי שיוט, בליסטיים, ארוכי טווח. זה מה שיש להם פחות או יותר", הדגישה: "אין לה חיל אוויר, ולכן אם זה יבוא מגבול לבנון זה יהיה פחות או יותר האופי. יכול להיות שהם יבחרו במתווה פעולה אחר, יכול להיות שהם ינסו לפגוע בשגרירות במקום אחר, אולי לפגוע בבכיר ישראלי בתנועה - צריך לשים לב לכל הדבר הזה".

המתקפה האיראנית על ישראל, אפריל 2024 (צילום: רויטרס)
המתקפה האיראנית על ישראל, אפריל 2024 (צילום: רויטרס)

עוד הוסיפה: "לחיזבאללה יש יותר אפשרויות לפגוע בבכירים בצה"ל או במערכת הבטחונית שמסתובבים לאורך הגבול. אני לא יודעת אם יש לו את היכולת המודיעינית, ואני בטוחה שבצד שלנו יהיו די מפוכחים ושקולים יותר בימים האלה".

לדבריה, "התגובה של נסראללה עכשיו היא המבחן האמיתי כדי להבין האם חיזבאלללה רוצה מלחמה או לא. אנחנו מתחבטים בשאלה הזו לאורך עשרת החודשים האחרונים. אנחנו חושבים שלחיזבאללה אין 'תיאבון' למלחמה ארוכה - ההיגיון שמוביל אותו הוא של 'מלחמת התשה' ארוכה, שגוררת את ישראל למלחמה ארוכה, שמפוררת אותה מבפנים".

לסיום אמרה: "חושבת שמה שהם ירצו לעשות עכשיו זה פעולה מאוד משמעותית אבל מפתיעה שתיתן לנו את האפשרות להכילה מכיוון שלא הם, לא האיראנים ולא אנחנו רוצים מלחמה רחבה".