אוהד חמו ('חדשות 12') שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו ונטעלי שם טוב ברדיו 103fm והתייחס להודעתו הרשמית של דובר צה"ל בגין חיסול מוחמד דף.

"אני מניח שיש שורה של הצלבות מידע ואמצעים מודיעיניים שמביאים את השב"כ והצבא למסקנה שדף חוסל", אמר. "יותר ויותר השתכנעו שזה אכן קרה. לא בכדי ראינו את השקט שיצא מחמאס".

לאחר חיסול הנייה בטהרן: האם הפעם איראן תתקוף ללא התרעה?
תתקוף דרך אחת משלוחותיה? הדילמה של איראן נחשפת | האזינו

לדבריו: "זה חמאס רזה יותר. כל הכוורת, גם הלשכה המדינית. חלק מהאנשים החשובים ביותר של התנועה הזאת לא אתנו, אבל החמאס הוא ארגון שיודע להתאים את עצמו. יש שורה ארוכה ולא מכובדת של אנשים שחוסלו. ועל ציר הזמן הוא הלך והתחזק והפך לאויב גדול ומשמעותי יותר".

יכולת ההסתגלות של חמאס ניכרת אפילו היום ברצועה המופגזת: "אחרי 10 חודשים שמכונת המלחמה הישראלית גורסת מחסלת ופוגעת, עדין יש בעל בית אחד בעזה, והמשילות היא חמאסית, בטח במרכז ובדרום הרצועה".

"הציפייה הייתה שעשרה חודשים לתוך מלחמה תהיה אלטרנטיבה אחרת פרט לחמאס. מה קורה היום? יש אלפי מתגייסים חדשים לחמאס. זה מעיד על משהו טוב ולא טוב: הוא מאבד כוח אדם טוב. הבשורה הפחות טובה היא שלצעירים אין אלטרנטיבה אחרת. כדי לגרום לאותו צעיר עזתי להצטרף לא לחמאס אלא למישהו אחר שיספק לו את הבסיס של הבסיס. ואת זה ישראל לא הצליחה לעשות", אמר חמו.

כידוע, סינוואר נותר הפועל לבדו בצמרת התנועה בעזה. על כך אמר חמו: "העובדה שסינוואר נותר לבד כששותפיו הבכירים באמת חוסלו, יהיה מי שיאמר שזה עשוי ולדחוף אותו לכיוון התגמשות, יהיה מי שיאמר ההפך. אלה אנשים שהמבנה הנפשי שלהם שונה. הוא רואה בעצמו 'שהיד חי', מת-חי מהלך".

ממקורותיו בעזה אמר: "עדכונים מעניינים שאומרים שהזרוע הצבאית לוחצת על סינוואר להתגמש, כי עזה - קשה לה בתוך המשוואה. יש עוד אלמנטים. אני ידוע שהעובדה שקשה לעזתים כולל לחמאס בעזה. התנועה נמצאת בסיטואציה שהיא מעולם לא היתה בה".

עריכה: אחיעד לוק