בעקבות המתיחות הביטחונית, בצה״ל החליטו מוקדם יותר על עוצר יציאות בכל היחידות הלוחמות ביבשה באוויר ובים וכן בכל מערכי ההכשרה של צה״ל. החל מהיום, יורחב הצו שמורה על צמצום היקף הפעילות במפעלים בצפון הארץ, ממרחק של 4 ק״מ מהגבול ל-40 ק״מ. גורם שמעורה בפרטים אמר למעריב כי בסבירות גדולה, יצטרכו המפעלים החדשים שמצטרפים לרשימה הקיימת לאחר הרחבתה, להפחית את כמות האמוניה והחומרים המסוכנים שברשותם. 

כמו כן, אתמול הגיע לשיאו תרגול רב מערכתי של מד״א שנועד להתמודד עם מלחמה אפשרית בצפון ותרחישי עלטה. בתרגיל שארך שלושה ימים ונגמר היום, נדרשו צוותי מד״א להעניק מענה רפואי לנפגעים באירועים שונים באזור הצפון והשרון. במסגרת התרגיל גויסה יחידת התגבור של מגן דוד אדום, שיחד עם צוותי מד״א הפועלים בשוטף העניקו מענה רפואי לנפגעים באירועים הביטחוניים המדומים השונים. בנוסף, במהלך התרגול תרגלו צוותי מגן דוד אדום 'תרחיש עלטה' בדגש על שימוש באמצעים לווייניים. התרגילים כללו שימוש באמצעים טכנולוגיים ולוגיסטיים מיוחדים ובכלי רכב ייעודיים. 
 
כחלק מהליכי ההכנה נערך תרגיל בחדר המצב של מגן דוד אדום עם בכירי מטה מד"א, ותרגיל נוסף של שירותי הדם של מד"א כלל תרגול התרמות חירום של דם במצב של מחסור בתשתיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב מעמיקה על פעילות פיקוד העורף מפרוץ המלחמה עד כה, יחד עם שר הפנים משה ארבל. את הסקירה נתנו מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא וראש רשות החירום הלאומית תא"ל (במיל') יורם לרדו. נתניהו אמר בתום הערכת המצב כי "ישראל נמצאת במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש - הן בהגנה והן בהתקפה", והוסיף: "אנחנו נגבה מחיר כבד מאוד על כל מעשה תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא".

חמאס מאשר: "איסמעיל הנייה חוסל בביתו בטהרן"
טהרן, ביירות ועזה נותרו בהלם: כל התרחישים לתגובה לחיסולים הדרמטיים

"אני מתרשם מהעבודה החשובה שנעשתה עד כה. זה כמובן מההיערכות שלנו לבאות", אמר ראש הממשלה. "לאחר שחיסלנו שלשום את רמטכ"ל חיזבאללה מוחסן, היום הגיע האימות הסופי לחיסולו של רמטכ"ל חמאס מוחמד דף. דף היה אחראי לטבח הנורא של שבעה באוקטובר וגם לפיגועים רצחניים רבים נגד אזרחי ישראל. הוא היה המבוקש מספר אחד של ישראל במשך שנים. החיסול שלו מקבע עיקרון פשוט שקבענו - מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו".

בדיון השתתפו גם ר' המל"ל צחי הנגבי, ר' הסגל צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף רומן גופמן, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, רמ"ט פיקוד העורף תא"ל לירון דונל, קצין אג"ם פיקוד העורף אל"ם חי רקח, רמ"ח אוכלוסיה אל״ם שרית גרשקוביץ ורמ״ח מיגון אל״ם יניב וולפר.

בין המפעלים שנכללים ברשימה החדשה: שטראוס עכו, תנובה גליל, סימפליווה הלת׳קייר, עוף הגליל בע״מ, יקבי רמת הגולן, גרינפרוסט ועוד. כמו כן, שר הבריאות אוריאל בוסו קיים סדרת הערכות מצב בהשתתפות המשנה למנכ"ל המשרד ד"ר ספי מנדלוביץ' ועם מנהלי בתי חולים, מנהלי קופות החולים וראשי מערכת הבריאות.

במהלך הדיונים הציגו גורמי המקצוע לשר את ההיערכות לחירום, לרבות בנושא כוח האדם הרפואי, מצב מתחמי המיגון, מלאי חרום, הגנת הסייבר, המערכים לבריאות הנפש  ודרכי הפעולה להעלאה מיידית של רמת הכוננות.

אוריאל בוסו מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)
אוריאל בוסו מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)

השר בוסו הנחה לשמור על דריכות מלאה, לבדוק את מוכנות כח האדם ומלאי הציוד הרפואי ולוודא שהרציפות התפקודית תימשך כסדרה במקרה של הסלמה ביטחונית נוספת בצפון. זאת תוך מזעור הפגיעה בשירותים הניתנים כעת.

כזכור, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה נהרג בתקיפה בטהרן. יום לפני כן חוסל פואד שוכר בביירות. אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה לתקשורת: "ימים מאתגרים לפנינו. מאז התקיפה בבירות נשמעים איומים מכל עבר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ונעמוד מלוכדים ונחושים מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד מאוד על התוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא״.