זה סיפור הגבורה של לוחמי גדוד 603 של ההנדסה הקרבית בבוקר ה-7 באוקטובר. במשך שעות נלחמו 14 לוחמים ובראשם מפקד הגדוד סא״ל גלעד מילס בארבע זירות לחימה בעוטף עזה. הצילו מאות אזרחים תוך שהם מנהלים קרבות פנים מול פנים. שבסופם הצליחו להדוף ולהרוג עשרות מחבלים. למרות מעשי הגבורה של הלוחמים הם נעדרו מהתחקיר הרשמי של צה״ל לקרבות בבארי. 

במהלך הלחימה נהרג אחד הלוחמים סמ״ר נריה בן דוד ז״ל. השבוע איפשר צה״ל לשני הלוחמים סמ״ר לוקס סיוקאן בן 21 עולה חדש מארגנטינה שמתגורר ברעננה, וחברו סמ״ר יהב דוד בן 20 מרמת גן.  גדוד 603 היה בבוקר השבעה באוקטובר בתעסוקה מבצעית בעותניאל בדרום הר חברון. 

הלוחמים שאיבדו את חבריהם ב-7 באוקטובר בנירים משתפים
הציל אותו תחת אש: סיפור גבורה הירואי נוסף מיום הטבח נחשף

יהב דוד, לוחם גדוד 603 סיפר: ״אני נמצא במוצב ואמרו לי שיש חדירה לעוטף. הערנו את כל היחידה ונערכנו להגן על הישובים באזור. אחרי פרק זמן קצר התקשר המ״מ שלי ואמר לי שאני יוצא לפעילות עם המג״ד. מיד כינסו אותנו המג״ד החליט שנצא בשלושה כלי רכב ממוגנים הוא אמר לנו קורה משהו גדול וביקש שנערך מייד ליציאה". 

עוד הוא מספר: "יצאנו לכיוון העוטף. ביד מרדכי ראינו כלי רכב משטרתי שחסם חלק מהכביש והשוטר ירה לעבר החורשה ליד. מיד יצאנו מהרכבים השוטר אמר לנו שיש מחבלים בחורשה שיורים לעבר הכביש. מפקד הגדוד החליט שנכנס בדילוגים לתוך החורשה. התקדמנו 400 מטרים הגענו לגבעה קטנה ששלטה על המרחב". 

הריסות ופינוי גופות בעוטף עזה (צילום: רויטרס)
הריסות ופינוי גופות בעוטף עזה (צילום: רויטרס)

דוד ממשיך לתאר את אשר התרחש: "המפקד ביקש שאני אסרוק את השטח בעזרת הכוונת צלפים שלי. ראיתי במרחק של מאתיים מטר ממני תזוזה בשיחים. לא הצלחתי לזהות מי בשיחים. המג״ד החליט שחלק מהכח יבצע ירי וחלק נוסף יאגף את השיח ונגיע מאחור. כשהתקרבנו תוך כדי ירי זיהנו ארבעה מחבלים שניים הרוגים ושניים נכנעו״ . 

סמ״ר לוקס מספר: "נכנסנו למושב והתחלנו לסרוק את המקום. עברנו מבית לבית כך במשך ארבע שעות טהרנו את המושב. הצלחנו להוציא מהמושב ארבעים משפחות ולהעביר אותם צפונה. הכח של גדוד ההנדסה המשיך למשימה השלישית שלו והיא להגיע לקיבוץ בארי". 

עוד מספר לוקס: "הכח נכנס לתוך הקיבוץ והמשימה שלו היתה לסייע בחילוץ לוחמי הלוט״ר שנתקלו במארב מחבלים בתוך הקיבוץ. צוות הטנק פעל במקום ביקשנו מהטנק לצאת כדי שניכס לחלץ את הכוח שהיה באזור גני הילדים של הקיבוץ. הלכנו בשני טורים כאשר בשלב מסוים נפתחה עלינו אש משני כיוונים הם הפתיעו אותנו באש כבדה. אני הרגשתי פגיעה בגב נפלתי וצעקתי למפקד שאני פצוע. יריתי לכיוון שירו עלי". 

לוקס ממשיך לתאר: "מקביל שמעתי את כמה מהחברים שלי צועקים שנפצעו. אני החובש של הכח הבנתי שאני חייב לעשות הכל כדי לעזור להם. זחלתי לעבר הפצועים והתחלתי לטפל בפצועים תוך שאנחנו יורים לעבר המחבלים. ניהלנו קרב של חצי שעה עד שפינו אותנו הנפגעים הכח המשיך בלחימה״ סיפר סמ״ר לוקס סיוקאן. בתום הקרב בגני הילדים נמצאו גופות של חמישים מחבלים".