"התגובה תהיה מחושבת": מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עלה לנאום היום (חמישי) לאחר מותו של ראש הזרוע המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ולאחר מותו של מספר 2 בחיזבאללה והרמטכ"ל בפועל - פואד שוכר. בנאומו, אמר כי המלחמה "נכנסה לשלב חדש ופתוח" בכל החזיתות, שכוללות את עזה, דרום לבנון, תימן, עיראק ואיראן לדבריו. עוד אמר: "הקו האדום של חיזבאללה ממשיך לעלות עם כל התנקשות אליו הוא נחשף", ולטענתו: "אנחנו  בשלב חדש של העימות. הישראלים שמחו - כעת הם יבכו", אמר.

עוד אמר על אופי התגובה: "כל מעשה שיקרה בימים הקרובים - אינו תגובה למותו של שוכר", והסביר: "תגובת חיזבאללה לפיגוע בדאחיה ולרצח פואד שוכר היא עניין מוסדר". לדבריו, ישראל והעומדים מאחוריה "חייבים להמתין לתגובה הבאה", והוסיף: "אנחנו מחפשים תגובה אמיתית ולא תגובה רשמית כפי שמקודמת, אלא תגובה מאוד מתחשבת".

חיזבאללה אישר את חיסולו של פואד שוכר; נתניהו העביר מסר לארה"ב וצרפת
בלב מתקן משמרות המהפכה: הנייה חוסל באמצעות מטען חבלה | דיווח

הוא צייר את התקיפה בלבנון כתקיפה שפגעה באזרחים, ואמר כי היא "כוונה לבניין אזרחי המלא בתושבים בפרבר דרומי ריק, שהביאה למותם של שבעה ולעשרות פצועים". הוא ציין את פואד שוכר ופעיל איראני נוסף שנהרגו בתקיפה. נסראללה אמר כי פואד שוכר, המנהיג שנרצח על ידי ישראל, היה ממייסדי חיזבאללה.

פואד שוכר, חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)
פואד שוכר, חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)

נסראללה: "הישראלים לא יודעים איזה קווים אדומים הם חצו, הם חושבים שאיראן תשתוק על חיסול הניה בשטחה? על האויב לחכות לנקמה על כל הדם שנשפך. ההסלמה תלויה כעת בהתנהלות ובתגובה של ישראל". לדבריו, "מותו של פואד שוכר כאב לנו, אבל זה מגביר את הנחישות וההתמדה שלנו ומגביר את הדבקות שלנו בהחלטות שלנו".

על חיסולו של הנייה, אמר: "איראן רואה ברצח הנייה מתקפה על ביטחונה הלאומי וריבונותה, ובעיקר, היא רואה ברצח התקפה על כבוד מכיוון שהיה אורח שלה". עוד אמר כי חיזבאללה "שותפים לחמאס בהתנגדות". עוד אמר: "כשהישראלים גילו שהקורבנות במג'דל שמס הם בעיקר ילדים ונשים, הם החליטו להמשיך ולהאשים אותנו". עוד טען: "לחיזבאללה יש דור מצוין של מנהיגים ג'יהאדיסטים המוכנים לקחת אחריות, ולכן מטרות האויב לא יושגו".

איסמעיל הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)

הוא ביקר את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ואמר: "כעת נתניהו מהמר על חיסול כדי לשווק הישגים, והתוצאה מול חמאס וג'יהאד היא הסלמה בהתנגדות", והוסיף: "המטרה של רצח מנהיגים היא לערער את הרצון ולהכניע, אבל מקורבים לנתניהו הבטיחו לו שזה לא יחליש את ההתנגדות". הוא הוסיף: "לא משנה עד כמה מעשי הטבח יהיו גדולים, אין פתרון מלבד עצירת התוקפנות נגד עזה". על נאומו בקונגרס אמר: "אין צביעות גדולה יותר מהמראה של נתניהו שזכה למחיאות כפיים מהנוכחים".