יו"ר פורום המפרץ לביטחון ושלום, ד"ר פאהד אל-שולאימי, התראיין היום (חמישי) לערוץ אל-חדת' הסעודי על האפשרות שאיראן תתקוף את ישראל: "מדובר בסכסוך מבוקר ומוגבל. אפילו שר החוץ האיראני אמר שהם שלא מעוניינים במלחמה אזורית", הוא ציין כי כך גם האמריקאים: " ארה"ב לא רוצה להרחיב את הסכסוך על רקע הבחירות".

"על כן, מדובר בפעולות ובתגובות המתוחמות לאזור גאוגרפי ספציפי שהוא ישראל. אולם על ידי שימוש במקורות מרובים ובטילים. השיטה הזאת למעשה הוכיחה שהיא כושלת. כל טיל שהחות'ים יורים מיורט על ידי האיחוד האירופי ומופל". הוא הוסיף כי האיראנים חייבים להגיב, "אולם בתמורה לתגובה הזאת הם רוצים לגרוף הישגים מדיניים שהראשון בהם הוא להיות מעורבים ועדים להפסקת אש בין חמאס לישראל ולנסות ללחוץ בכיוון של תהליך הסדרה".

על אדמת איראן: כך פעלו סוכני המוסד לחיסול הנייה | דיווח

הוא סבור כי כל טיל שהמיליציות יירו, שיעבור במרחב האווירי של ירדן או כל מדינה אחרת  - יטופל. לכן, לדבריו, "מה שנותר זה רק חזבאללה והטילים האיראניים. כטב"מים צריכים 4 שעות כדי להגיע לישראל. על כן, אנו צופים שהתגובה תיעשה על ידי טילים ולא כטב"מים מכיוון שפעולה כזאת תיחשף".

על התגובה האיראנית לחיסולו של הנייה, אמר כי "האיראנים במבוכה. האיראנים בהלם. החדירות המודיעינית ברורה מאוד בפעולה הזאת. איראן היא למעשה נמר מנייר. עם כל הטילים והמיליציות האלה חוסל חבר בחיזבאללה, ראש חדר המצב פואד שכר ובאותו חלון זמנים הניה חוסל ולפני כן היו חיסולים ועל כן אין לאיראן מרחב תמרון רב למעט ניצול גורם הלחץ המדיני, איום בירי טילים כדי לכסות על הבושה ולשקם את הכבוד. אשר לאופן הירי, הנשקים שבידי איראן ידועים, וידועים הטילים של איראן ועל כן נראה מאבק מבוקר".

איראן (צילום: REUTERS/MORTEZA NIKOUBAZL)
איראן (צילום: REUTERS/MORTEZA NIKOUBAZL)

עם זאת, ציין: "יש גם דעה אחרת לפיה איראן עדיין מחזיקה באלמנט ההפתעה. כשמדובר על תקיפה של החות'ים בתל אביב ועל מות אזרח. כשמדובר על תקיפה במג'דל שמס שישראל מאשימה בה את חיזבאללה ישירות ועל מותם של ילדים בעודם משחקים כדורגל. משמעות הדבר היא שאלמנט ההפתעה עדיין קיים בידי הצדדים שנתמכים על ידי איראן נגד ישראל. אלמנט ההפתעה מכיוון שהמרחק קצר".

על החות'ים אמר: "החות'ים אמרו שהם ירו מחודיידה וזה הזמין תגובה ישראלית נגד חודיידה, אבל החות'ים שקרנים. הם יורים טילים והם מיורטים למעשה וכטב"מים. יש ידיעות על כך שמדובר בטעות אנוש או ייתכן שמדובר בטעות מכוונת. החות'ים תקפו דירה ששוויה 175 אלף דולר וישראל פוצצה להם את הנמל וגרמה להם להפסדים בסך 430 מיליון דולר. אין מקום להשוואה. מעבר לכך, יש חגורת ביטחון".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה