מערכת הבריאות בלבנון מתמודדת עם אתגרים משמעותיים בהיערכות לאפשרות של מלחמה עם ישראל, כך דווח היום (שישי) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר".

למרות מלאי תרופות מספק, קיים מחסור חמור ברופאים מומחים ובציוד קריטי. המשבר הכלכלי המתמשך במדינה מעמיק את הבעיות, ומעלה חששות כבדים לגבי יכולת ההתמודדות של המערכת במקרה של הסלמה.

מרדימים אותנו? אוהד חמו מזהיר: הנקמה האיראנית תגיע דווקא כשלא נצפה לה
בצל האיומים של נסראללה: צה''ל חיסל מספר מחבלים בדרום לבנון | דיווח

עוד דווח כי לפני שלושה ימים ערכו בתי החולים בלבנון תרגיל נרחב, המדמה מצב חירום בעקבות עימות צבאי. סולימאן הארון, ראש סינדיקט בעלי בתי החולים הפרטיים, מסר כי "כל עוד אין הפצצות של בתי חולים, בטווח הקצר אנחנו יכולים לעמוד". עם זאת, הוא הדגיש כי ההתמודדות עם מלחמה ממושכת תלויה ב"כמה חזק וארוך זה נמשך".

על פי הערכות גורמים בכירים במערכת הבריאות הלבנונית, קיים מלאי תרופות וציוד רפואי המספיק לשלושה עד שישה חודשים. שר בריאות הציבור, פיראס עביעד, הצהיר כי המשרד חילק לאחרונה מעל 100 טון של אספקה ותרופות לבתי חולים ומחסנים. עם זאת, קיים חשש כבד לגבי אספקת דלק וחמצן, אשר לא ניתן לאחסן בבתי חולים ליותר משבועיים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, הבעיה המדאיגה ביותר היא המחסור ב"רופאי מלחמה". על פי נתוני הסינדיקט הרפואי של ביירות, ישנם רק 81 רופאי מיון ו-49 מנתחי כלי דם רשומים. המחסור חמור במיוחד בתחומי ניתוחי עורקים ומוח, התמחויות קריטיות במצבי מלחמה. הארון מציין כי ייתכן שיהיה צורך להסתמך על רופאים מתחומים אחרים לביצוע ניתוחים מורכבים.

כמו כן, המשבר הכלכלי החריף בלבנון משפיע קשות על תפקוד בתי החולים. רכישת ציוד רפואי מתבצעת כיום על בסיס מזומן בלבד, מה שהוביל לביטול ניתוחים רבים, במיוחד בתחום האורטופדיה. רופא בכיר ציין כי "חלק מבתי החולים עבדו על ביטול הניתוחים הללו מכיוון שהם לא יכולים לשלם עבור האספקה באופן מיידי".