ראש ארגון חיזבאללה חסן נסראללה מתכנן להפריד את פעילותו בלבנון מהמערכה המתנהלת בעזה, כך דיווח היום (שישי) העיתון הלבנוני "אל-אח'באר".

מקורות בארגון מסרו כי כל הסכם עתידי להפסקת אש ברצועת עזה לא ישפיע על תוכניות חיזבאללה להגיב על חיסול בכיר הארגון, פואד שוכר, בביירות. הארגון הדגיש כי תגובתו תתבצע גם במחיר של עימות נפרד בין לבנון לישראל.

חמאס לקראת כניעה? שר בממשלה בטוח: "קרוב לנקודת השבירה"
בהלה אדירה בלבנון: בתי החולים במדינה אינם ערוכים למלחמה עם ישראל | דיווח

על פי הדיווח, חיזבאללה איבד עניין במגעים המדיניים הנוכחיים ומסרב להשתתף בכל משא ומתן על הסדרים בגבול או נושאים אחרים. הארגון הציב שני תנאים להמשך שיחות: הפסקת הלחימה בעזה ו"נקמה" בישראל על חיסול בכיריו.

גורמים בכירים בחיזבאללה מסרו למתווכים כי "אין טעם לדבר מחוץ לשדה הקרב", רמז ברור לכוונת הארגון להגיב בכוח. הערכות בישראל הן כי חיזבאללה עלול לנסות ליצור הסלמה משמעותית בגבול הצפון בימים הקרובים, ללא קשר להתפתחויות בזירת עזה. צה"ל ממשיך בכוננות גבוהה לאורך הגבול ומתכונן לתרחישים שונים של הסלמה.

כזכור, מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, הצהיר אתמול כי ארגונו יגיב באופן "פרופורציונלי" לחיסול המפקד הבכיר פואד שוכר בביירות. בנאום ההלוויה של שוכר, נסראללה הדגיש כי התגובה תהיה משמעותית ועלולה להוביל להסלמה בגבול הצפון.

לפי מקורות מדיניים, ישראל העבירה מסרים דרך מתווכים בינלאומיים, בהם ארה"ב ובריטניה, הקוראים לחיזבאללה להימנע מתגובה שתוביל להסלמה נרחבת. במקביל, ישראל הביעה נכונות לחדש את המשא ומתן על נקודות הגבול השנויות במחלוקת בדרום לבנון.

בתוך כך, המתיחות בגבול הצפון ממשיכה להיות גבוהה, כאשר צה"ל נערך לאפשרות של הסלמה משמעותית בימים הקרובים.