רשתות התקשורת בלבנון ובסוריה מדווחות על נפגעים והרוגים בעקבות תקיפת צה"ל הערב (שישי). מדובר בתקיפה אווירית שפגעה באזור פרברי העיירה הסורית אל-קוסייר בקרבת גבול לבנון ולמעלה ממאה קילומטרים מהגבול עם ישראל.

לפי הדיווחים, התקיפה כוונה לשדה התעופה באזור, שממנו מגיעים משלוחי נשק במשאיות בדרכם לחיזבאללה. עוד דווח ברשתות הערביות על תקיפה אווירית שכוונה לעבר משאית מזון בבקעה במזרח לבנון וכביש אבנים שהותקף סמוך למחוז הרמל. בהמשך דווח על תקיפה נוספת סמוך לעיירה הסורית אל-קוסייר.

משאיות שהותקפו בלבנון (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מוקדם יותר השבוע, סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, פרסמה על "תקיפה ישראלית באזור תל ג'איבה ותל אום חוראן, שבאזור הכפרי של דרעא".

כזכור, בחודש מאי האחרון, ארגון האופוזיציה בסוריה דיווח על תקיפה באל-קוסייר בדרום מערב חומס, אזור הנמצא תחת שליטת חיזבאללה. העיירה והמרחב הגיאוגרפי המערבי שלה לכיוון חאש אל-סיד עלי והעיירה הלבנונית קאסר, היא אזור מרכזי בו עוברים נתיבי יבשה של מסדרון הנשק מסוריה ללבנון.

 באזור זה מצאו את מותם שני פעילים של חיזבאללה: אחמד מוחמד אלפי ("מחמוד"), יליד 1980 מהעיירה בירטל שבבקעה וחוסיין עלי א־דיראני ("אבו עלי"), יליד 1986 מהעיירה.