מקור המקורב למנהיגי חמאס אמר היום (שבת) לעיתון הבריטי "אקונומיסט" כי מנהיגי חמאס הבינו ש-7 באוקטובר הייתה "טעות אסטרטגית בשיפוט".

דיווח דרמטי: סוכנים איראנים שגויסו ע"י השב"כ ביצעו את חיסול הנייה
"התנאים שהוספת יפילו את העסקה": ראשי מערכת הביטחון התפוצצו על נתניהו

ההודאה באה לאחר אמירות דומות שנחשפו על ידי עיתון "הוול סטריט ג'ורנל", ובהן שורה של הודעות והתכתבויות של יחיא סינוואר, שם הביע את התנגדותו לעסקת חטופים עם ישראל. בין ההודעות אמר ש"הדברים יצאו משליטה".

על לקיחת נשים וילדים כבני ערובה, הוסיף: "אנשים נקלעו לזה, וזה לא היה צריך לקרות". עם זאת, ב-2018 הצהיר: "אנחנו מייצרים כותרות רק עם דם. בלי דם, אין חדשות".


אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כמו כן, דבריו של המקורב למנהיגי החמאס נאמרים לאחר שביום רביעי האחרון, כזכור, חוסל ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמעיל הניה, יחד עם אחד משומרי הראש שלו, בעת ששהה בבית הארחה בצפון טהרן. ישראל אמנם לא לקחה באופן רשמי אחריות על החיסול, אך מדיווח שיצא מוקדם יותר היום עולה כי המוסד שכר את שירותיהם של סוכנים איראנים שהטמינו חומרי נפץ בשלושה חדרים נפרדים בבית הארחה.

באיראן עדיין נרשמת תדהמה ומכת הלם על התושבים וכן על הגורמים המדיניים, שאינם מצליחים לפענח את השתלשלות החיסול, ומוסרים כי "חמינאי רוצה תשובות". בנוסף, בוצעו מעצרם של לפחות 24 חשודים בניסיון ההתנקשות, ביניהם אנשי צבא ואנשי צוות בית הארחה.

כחלק מהחקירות שמתנהלות ביומיים האחרונים באיראן, סוכני הביטחון האיראנים החרימו את כל המכשירים האלקטרונים שהיו מצויים בבית הארחה, לרבות ניידים אישיים, ועברו על צילומים משדות התעופה המקומיים והבינלאומיים שנמצאים בסמוך וכן על רשימת הטיסות האחרונות.