משלחת ישראלית בכירה בהשתתפות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ומתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן, הגיעה היום (שבת) למצרים, כך דווח ב"וואלה!". 

המקורות ציינו כי המשלחת מקיימת פגישות עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועם בכירים בצבא מצרים בנושא העסקה לשחרור החטופים, ובנושא ההסדרים הביטחוניים בציר פילדלפי בגבול בין מצרים לעזה ובמעבר רפיח.

הפעם זה יקרה? פרטים חדשים מנסיעת המשלחת הישראלית למצרים | דיווח
רגע לפני אירוע מטלטל? החשיפה הדרמטית של אמנון אברמוביץ'

עבאס כאמל עם הנשיא א-סיסי (צילום: רויטרס)
עבאס כאמל עם הנשיא א-סיסי (צילום: רויטרס)

העיתונאי ברק רביד דיווח ב"וואלה!" כי יציאת המשלחת לקהיר היא תוצאה של לחץ אמריקני כבד על ישראל ועל מצרים בימים האחרונים להמשיך במו"מ על עסקת החטופים, ועל סוגיות ביטחוניות שקשורות אליו, כמו: ציר פילדלפי, חרף חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה, כך אמרו המקורות.

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן, ברט מקגרק, קיים שיחות בקהיר ביום חמישי עם ראש המודיעין המצרי ובכירים נוספים ושכנע אותם לקיים את הפגישה. במקביל מקגרק ביקש מראש השב"כ וראש המוסד לבוא לקהיר, חרף סירובו של חמאס לתנאים החדשים שהציב נתניהו לעסקת החטופים. 

ראש מפקדת החטופים בצה"ל, האלוף ניצן אלון, לא הצטרף לנסיעת ראש המוסד וראש השב"כ. מקור שמעורה בפרטים אמר כי הסיבה לכך היא שבשל עמדת נתניהו השיחות לא יכולות להביא להתקדמות אמיתית. 

האלוף ניצן אלון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
האלוף ניצן אלון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)


ביום שישי בערב, פורסם בחדשות 12 כי ראש הממשלה נתניהו קיים שיחת צעקות ביום רביעי עם ראש השב"כ, ראש המוסד והאלוף ניצן אלון והאשים אותם כי הם "רופסים" ו"עובדים עבור סינוואר". 

בתגובה לידיעה מיהרה לשכת ראש הממשלה לפרסם באופן שגוי כי משלחת ישראלית תצא לקהיר במוצאי שבת או היום ראשון.