צה״ל הגביר ביממה האחרונה (שבת) את הפעילות ההתקפית מול ארגון הטרור חיזבאללה. כ-15 תקיפות בוצעו מהאוויר והיבשה ביממה האחרונה בשטח לבנון, תוך שצה"ל תוקף ומשמיד מחסני אמל״ח, מפקדות ומשגרים. במקביל צה״ל ביצע סגירות מעגל על מחבלים שזוהו במבנים השייכים לארגון הטרור חיזבאללה.

בשעות הצהריים ביצע צה״ל חיסול של מחבל מרכזי ביחידת חזית הדרום. המחבל, עלי נזיה עבד עלי, נחשב מרכזי בחזית הדרום של חיזבאללה. בתוך כך, עיריית קריית שמונה ומועצה אזורית גליל עליון פרסמו בשעות הלילה הנחיות לתושבים, המתבקשים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים ולהימנע מהתקהלויות. 

איראן חושפת: כך תראה התגובה של חיזבאללה לחיסול בביירות 
דיווח דרמטי: סוכנים איראנים שגויסו ע"י השב"כ ביצעו את חיסול הנייה 

תיעוד מחיסולו של המחבל עבד עלי (צילום :דובר צה"ל)

על פי צה״ל המחבל עבד עלי היה מעורב בפעילות הטרור של חזית הדרום ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור. בצה״ל אומרים כי סיכולו מהווה פגיעה משמעותית בתפקוד חזית הדרום של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב.

בהמשך היום בוצע חיסול של מחבל נוסף בעיירה הלבנונית דיר סיראן הסמוכה לגבול הסורי. בצל הכוננות והדריכות לתגובה איראנית בשילוב עם כוחות חיזבאללה, בהמשך לחיסולו של יו"ר הזרוע המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, החליטו בפיקוד הצפון להגביר את עוצמת האש נגד חיזבאללה.

חיסול בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
חיסול בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
 

מעיריית קריית שמונה נמסר לתושבים: "הישארו  בקרבת מרחבים מוגנים, יש להימנע מלהסתובב שלא לצורך ברחבי העיר".

ממועצה אזורית הגליל העליון נמסר: "לתשומת לב תושבות ותושבים השוהים בקיבוצים המפונים ו8 קיבוצי צפון העמק שלא פונו (כפר סאלד, שמיר, עמיר, שדה נחמיה, כפר בלום, נאות מרדכי, להבות הבשן וגונן) -  עפ"י הערכת מצב מעודכנת של הצבא, אתם מתבקשים לצמצם תנועה בישובים ובסביבתם, להימנע מהתקהלויות ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים. נשוב ונעדכן על כל שינוי, בתקווה ללילה שקט".