כאשר הקשב בימים האחרונים לצפון ולמעגל השלישי איראן-עיראק-תימן ובעזה עוד נשמעים קולות הלחימה בעוצמה, דווקא מתחת לאף, באיוש מנהלים צה״ל, השב״כ, וכוחות מג״ב מלחמה העוצמה גבוהה אבל כזאת שהיא מתחת לסף הסיקור התקשורתי המקומי והעולמי.

אתמול שוב התנהל יום קרב בטול כרם שבסיומו חוסלו תשעה מחבלים שפעלו בשתי חוליות. אחת מהן היתה בדרכה לבצע פיגוע רצחני שכנראה היה גורם לזעזוע בציבור הישראלי ולשינוי בסדר היום הבטחוני.

סגרו חשבון: חוסל מחבל שהיה אחראי לפיגועי הירי לעבר אזור בת חפר

תיעוד מתקיפת המחבלים בטול כרם (צילום :דובר צהל)

השב״כ היה זה שאיתר את החוליה הרצחנית והתוכניות שלה לפיגוע. הכוחות של צהל והשב״כ היו במעקב של מספר שעות לאורך הלילה אחר חוליית מחבלים בנפת טול כרם, וכשהבשילו התנאים המבצעיים החוליה חוסלה מהאוויר.

בצה״ל אמרו אתמול בערב כי החוליה שחוסלה הייתה בדרכה כאמור לבצע פיגוע טרור, ״מדובר בפעילות סיכול משמעותית בזכות מודיעין מדויק של השב"כ והערכות חזקה בהגנה של כוחות צה״ל״ אמר גורם צבאי.

כהמשך ישיר לסיכול, חטיבת מנשה פתחה אתמול במבצע לסיכול טרור בטול כרם שהסתיים בשעות הערב המאוחרות. במהלך המבצע כוחות דובדבן נתקלו בארבעה מחבלים חמושים, בהכוונת הכוחות ויחידה 636 כלי טיס תקף את המחבלים וחיסל אותם.

 בצה״ל מסבירים כי כוחות צה"ל ושב״כ נמצאים בכוננות גבוהה למגוון תרחישים באיו"ש, מבצעים פעולות הגנה בצירים וביישובים לצד פעולות התקפה וסיכול בערים ובכפרים הפלסטיניים.

משמרות המהפכה (צילום: REUTERS/Caren Firouz (IRAN))
משמרות המהפכה (צילום: REUTERS/Caren Firouz (IRAN))

איראן משקיעה הרבה משאבים לפתח את הפרוקסי החדש שלה בבטן הרכה של ישראל: איו"ש. איראן ממריצה את אנשי החמאס ואת אנשי הג׳אהד האיסלאמי להקים תשתיות טרור רצחניות בצפון השומרון, אבל גם בראמללה, בשכם וכמובן בטול כרם.

איראן מנסה לבנות צירי הברחה של אמל״ח דרך ירדן וסוריה לתוך איו"ש. המטרה להעביר חומרי חבלה תקניים לצד אמצעי שיגור של טילים. איראן יודעת שזירת חמאס עזה חטפה מכה אנושה. ייקח עוד שנים עד שאיראן תוכל לשקם את היכולות הצבאיות של החמאס והג׳אהד האיסלאמי בעזה. לכן היא זקוקה לחלופה זמינה בדמות הטרור באיו"ש.

המחבלים שחוסלו בטול כרם (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
המחבלים שחוסלו בטול כרם (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

המבצע אתמול בטול כרם מצטרף לרצף מבצעים במחנות הפליטים מתחילת המלחמה, כשבמחנות ג׳נין, טול כרם ונור א שמס בוצעו מעל 50 מבצעים דומים בהם חוסלו מעל 200 מחבלים.צהל מנסה בדרך זאת לשבור את בניין הכוח של הטרור הפועל ומופעל בהכוונה אירנית.

כרגע מרבית הפעילות הסיכולים היא במרחב חטיבת מנשה של אוגדת איו"ש. מעל 280 מחבלים מחוסלים רק על ידי לוחמי חטיבת מנשה מעל 450 מחבלים פצועים בפעילויות של הלוחמים כנגד התארגנויות הטרור במרחב. בצה״ל אומרים כי בוצעו מעל 50 מבצעים רחבים במחנות הפליטים בחטיבת מנשה

מעל 60 תקיפות אוויריות מתחילת המלחמה, למעלה מ-500 מחוסלים בכל איו״ש.

המטרה כרגע של צה״ל היא למנוע מאיראן לבנות מערך טרור מתחת לאף שלנו. 7 באוקטובר בעזה לא רק שנלמד והופנם בצה״ל, בפיקוד המרכז ובשב״כ פועלים למנוע את ה-7 באוקטובר באיו"ש - ומדובר במרוץ אין סופי שבסיומו אסור לישראל להפסידו.