פיגוע בחולון: רינה דניב בת ה-66 ואברהם סומיכי בן 80 נרצחו ועוד שני בני אדם נרצחו אתמול (ראשון) באירוע דקירה ברחוב משה דיין בחולון: גבר בן 26 במצב קשה ועוד פצוע אחד במצב בינוני. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים וולפסון. המחבל נוטרל.

המחיר יהיה כבד: תרגיל ההסחה נחשף - כך איראן תשבש את מערכות ההגנה של ישראל

המחבל הוא עמאר רזק כאמל עודה - תושב השטחים, שוהה בלתי חוקי בן 34 מסלפית. קצין משטרה מתחנת חולון שהיה באזור ועבר באקראי, ירה וחיסל את המחבל. כוחות משטרה גדולים בהם מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר פועלים באזור, מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב אבשלום פלד הגיע לזירה.

המחבל עמאר רזק כאמל עודה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
המחבל עמאר רזק כאמל עודה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מדובר ככל הנראה בשלוש זירות שונות - בפארק, בתחנת דלק וסמוך לתחנת אוטובוס - על אותו ציר, מה שמצביע על כך שהמחבל היה נחוש במטרתו לרצוח אזרחים. 

הנדקר הראשון היה אזרח שטייל עם כלבו בשטח חולי פתוח. המחבל דקר אותו, המשיך בריצה לחורשת "גן סיפור" ושם דקר בני זוג - האישה בת ה-70 שלבסוף נקבע מותה, ובן זוגה שנפצע קשה. המחבל ממשיך במסעו לתחנת הדלק, שם הוא דוקר אדם מבוגר - שגם הוא נפטר לבסוף מפצעיו. בשלב הזה השוטרים חתרו למגע וירו לעבר המחבל.

זירת הפיגוע בחולון (צילום :אלון חכמון)

בימים הקרובים כוחות הביטחון ימפו את בית המחבל בדרך להריסתו, וכן יחקרו את בני משפחתו. כעת נבדק כיצד הגיע המחבל לשטח ישראל, מה עשה במקום והאם מישהו ידע על כוונותיו. עוד נבחן האם הוא הגיע לבדו למקום או שאחר הסיע אותו.

בשעה זו מתבצעת פעילות של השב״כ והמשטרה לאתר מפגעים נוספים או סייענים. זו הסיבה שיש גם שיבושי ניווט לווייני. במקביל הועלה מסוק לאוויר.

דובר המשטרה נצ״מ אלי לוי : ״אני קורא לציבור גלו ערנות בימים אלה שמדינת ישראל תחת עשרות התראות לפיגועים והסתה פרועה לטרור ברשתות החברתיות. יחד עם זאת קורא לציבור שרשאי לשאת נשק שמיומן לשאת נשק וקיבל את כל האישורים לכך לשאת את הנשק עליו בכל שעות היממה. כבר הוכח שהאזרח החמוש הוא מכפיל כוח בשטח. הבוקר שוטר שלנו נטרל מחבל ומנע פיגוע קשה הרבה יותר״.