שלושה בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי ההערכה היא שמתקפה האיראנית עשויה להתרחש החל מיום שני - כך פרסם הבוקר (ראשון) העיתונאי ברק רביד באתר "אקסיוס".

עוד פרסם רביד כי הגנרל האמריקני האחראי על כוחות צבא ארה"ב במזרח התיכון, הגנרל מייקל קורילה, הגיע לאזור ביום ראשון לפנות בוקר על רקע ההכנות לפעולת תגמול מצד איראן וחיזבאללה נגד ישראל.

בסיוע הרוסים: הקלף הסודי של איראן לקראת מתקפה מישראל

במועד הרגיש ביותר ליהדות: איראן סימנה את המועד לתגובה לחיסול הנייה

כזכור, מקורות מודיעין מערביים טענו כי יש להם ראיות שאיראן מתכננת לתקוף את ישראל בתשעה באב (12-13 באוגוסט) בתגובה לחיסול איסמעיל הנייה, כך דווח אמש בג'רוזלם פוסט.

על פי הדיווח, התקיפה של איראן תתואם עם חיזבאללה. על פי הדיווחים איראן מקווה לכאורה שהתקיפה ביום זה תביא אלמנט של הפתעה. מהדיווח עולה כי ישנה כוונה רגשית ופסיכולוגית לתקוף דווקא בתשעה באב.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שלושה מקורות אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי איראן תכננה להגיב לחיסול הנייה. הסנטימנט קיבל הד על ידי המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי ב-X שכתב "בעקבות האירוע המר והטרגי הזה שהתרחש בגבולות הרפובליקה האסלאמית, חובתנו לנקום". מוקדם יותר היום, הנציגות האיראנית באו"ם שוחחה עם רשת CBS, והצהירה כי ארגון הטרור חיזבאללה יתקוף באופן "רחב ועמוק יותר" את ישראל. כמו כן, הוסיף כי המתקפות לא יוגבלו רק למטרות צבאיות, אלא גם לכאלה אזרחיות.