מלחמת חרבות ברזל: מחבל מהשטחים ביצע היום (ראשון) מסע דקירה רצחני לאורך דרך משה דיין בחולון, אישה כבת 70 וגבר כבן 80 נרצחו ועוד שני בני אדם נפצעו. פקד א', קצין המבצעים בתחנת חולון שנטרל את המחבל התראיין ל'מעריב' וסיפר על מהלך האירועים.

זה קרוב מאוד: האמריקאים יודעים מתי תגיע המתקפה האיראנית
בסיוע הרוסים: הקלף הסודי של איראן לקראת מתקפה מישראל

בפתח הראיון סיפר: "נתקלתי בבחור שמטיח אדם מבוגר לעבר רכב. ראיתי אדם מחבק אדם אחר, חשבתי שאולי הוא שדד אותו. ברגע שהוא התחיל לרוץ ירדתי מהרכב ורדפתי אחריו, הוא לא רץ כזה מהר. אמרתי לו תעצור, ואז הסתובב אליי עם סכין ביד".

"ברגע שהבחנתי בסכין שלפתי את האקדח ואמרתי תעצור", הוסיף פקד א'. "הוא התקרב לכיווני והמשכתי להגיד לו לעצור. הוא צעק משהו בערבית בזמן שהסתתר מאחורי פח ואז רץ לכיווני, ואז יריתי בו תוך כדי הליכה לאחור. אחרי שהוא נוטרל, הגעתי אליו ולקחתי לו את הסכין".

זירת הפיגוע בחולון (צילום :אלון חכמון)

כזכור, הנדקר הראשון היה אזרח שטייל עם כלבו בשטח חולי פתוח. המחבל דקר אותו, המשיך בריצה לחורשת "גן סיפור" ושם דקר בני זוג - האישה בת ה-70 שלבסוף נקבע מותה, ובן זוגה שנפצע קשה. המחבל ממשיך במסעו לתחנת הדלק, שם הוא דוקר אדם מבוגר - שגם הוא נפטר לבסוף מפצעיו. בשלב הזה השוטרים חתרו למגע וירו לעבר המחבל.

בימים הקרובים כוחות הביטחון ימפו את בית המחבל בדרך להריסתו, וכן יחקרו את בני משפחתו. כעת נבדק כיצד הגיע המחבל לשטח ישראל, מה עשה במקום והאם מישהו ידע על כוונותיו. עוד נבחן האם הוא הגיע לבדו למקום או שאחר הסיע אותו.

פקד א' שנטרל את המחבל. קרדיט: אלון חכמון (צילום :אלון חכמון)

בשעה זו מתבצעת פעילות של השב״כ והמשטרה לאתר מפגעים נוספים או סייענים. זו הסיבה שיש גם שיבושי ניווט לווייני. במקביל הועלה מסוק לאוויר.

אלון חכמון מדווח מזירת הפיגוע בחולון (צילום :אלון חכמון)

דובר המשטרה נצ״מ אלי לוי : ״אני קורא לציבור גלו ערנות בימים אלה שמדינת ישראל תחת עשרות התראות לפיגועים והסתה פרועה לטרור ברשתות החברתיות. יחד עם זאת קורא לציבור שרשאי לשאת נשק שמיומן לשאת נשק וקיבל את כל האישורים לכך לשאת את הנשק עליו בכל שעות היממה. כבר הוכח שהאזרח החמוש הוא מכפיל כוח בשטח. הבוקר שוטר שלנו נטרל מחבל ומנע פיגוע קשה הרבה יותר״.