מלחמת חרבות ברזל: נכון לשעה זו, עולה השאלה כיצד ובאיזה אופן תחליט איראן להגיב על החיסולים הישראלים בשבוע שעבר. בני סבטי, מומחה לאיראן, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ואור הלר והתייחס להלך הרוח באיראן בימים אלה.

בפתח הראיון אמר: "בהתנהגות האיראנית, במסורת האיראנית, תמיד חושבים פסימי, שהרע יבוא. יודעים שיום אחד או ארה"ב תעשה להם משהו, ולכן יעשו ככה וככה. זה לא סתם שהם יורים בכמות ולא מדויק כי זה סוג החשיבה שלהם. כשאתה מחליט מראש לא אכפת לך במי אתה פוגע. קצת אזורים יותר מאוכלסים, פחות מאוכלסים".

מתחת לאף ברפיח: המנהרה שהובילה כלי רכב ממצרים נחשפה - והושמדה
זה קרוב מאוד: האמריקאים יודעים מתי תגיע המתקפה האיראנית

"אנחנו לא עושים פגיעה טוטלית במשטר, אלא משהו בדרגה 3, כל עוד לא מאיימים על שרידות המשטר האיראני זו פגיעה בדרכה נמוכה", המשיך. "התגובה שלהם תמיד צריכה להיראות ולהיות בולטת. בגלל הדירוג ובגלל שהם הרגישו, וההתנהגות של ארה"ב באה גם כן בסוג הסיפור הזה, הם יודעים בכל מאודם שאנחנו לא הולכים להתעסק בהפלת המשטר, אין להם תחושה שהחרב על הצוואר. תמיד האיום גדל".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"פעולה גדולה, חזקה, יכולה להתחיל רצף של פעולות שבין אם איראן או ארה"ב רוצות או לא, נתגלגל לגלגל, גם העם האיראני יכול לקבל תקווה ולהתקומם סוף סוף. כל הכוחות האלה מחכים למשהו הרבה יותר חזק, אחרת נישאר עם הקוץ הזה, שהוא כבר עץ של קוצים.

חמינאי באשכבת הנייה (צילום :רשתות ערביות)

הם לא רוצים לאחד את ההזדמנויות. ההערכה היא שכנראה שזה יהיה משהו לאזורים יותר מרכזיים, קצת קשה לי להאמין שיכוונו לתוך מרכזי ערים כי הקריה זה אמצע המדינה ממש", הוסיף. בסוף מבחינתם זו עלייה מדרגה. אם הייתי באיראן, הייתי שואף להגיע לאיזשהו הישג".