בצל חיסולו של איסמעיל הנייה ביום רביעי שעבר יחד עם אישור חיסולו של מוחמד דף ויועץ משמרות המהפכה, סוף השבוע נחתם בתחושת מתיחות גבוהה מהרגיל וכוננות שיא מצד האזרחים וחלק מהרשויות המקומיות. אלוף במיל' גרשון הכהן, התראיין היום (ראשון) בתכניתו של גדי נס ברדיו צפון על המצב הביטחוני השורר בימים אלה, וטען: "לא צריך לפחד מההמתנה הזו, עם ישראל יוצא לעבודה וחי את חייו".
 
ספין נצרים בעזה: כל האמת על הציר שהולך להתפוצץ לנו בקרוב בפנים
תחנת כוח הותקפה בלבנון; נפילת רקטה בקריית שמונה | צפו בתמונות

"אנחנו בשמונה גזרות, גם יהדות העולם נמצאת תחת איום", הוסיף, "זו עוד זירה". כשנשאל מדוע ישראל מחכה לתגובה ולא מבצעת מכת מנע, השיב: "העניין שהיינו רוצים לעשות מכת מנע ולא לחכות זו שאיפה נכונה, אבל המערכת הרבה יותר מורכבת מזה".

"נגיד, במלחמת ששת הימים עשו מבצע מוקד, כל מטוסי חיל האוויר היו מסביב לבסיסי חיל האוויר אצל האויב, ועשו מכת מנע במשך שלוש שעות והאויב לא היה בפעולה יותר". "אין יותר דבר כזה של מכת מנע על כל המערכת שמאיימת עלינו", ציין.

עוד אמר: "הדבר השני, 12 אלף רקטות היו לחיזבאללה ב-2006, היום יש לו פי 10, אם עושים מכת מנע שמשמידה לו 80 אחוזים עדיין יהיו לו יותר רקטות ממה שהיה לו במלחמת לבנון השנייה. זאת אומרת שאנחנו נמצאים במציאות אחרת לגמרי, מכות אחרת לגמרי, מדובר באיראן, שהיא רחוקה מאוד".

תיעוד כטב''ם חיזבאללה  (צילום: רשתות ערביות)
תיעוד כטב''ם חיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)

כשאוזכרה תגובתה של ישראל על התקיפה בתימן, הכהן השיב: "אבל זו אופרציה. אם נפגע שם זה לא יביא את ה'מנע'. כדאי שנבין שאנחנו עומדים פה מול מערכת אזורית חמושה בכמויות גדולות, והכי חשוב מהכל- להבין את הסיפור שמתרחש כרגע, ישראל הייתה חייבת להגיב בשבוע שעבר, לא הייתה אופציה לא להגיב".

מטוס בדרכו למתקפה על החות'ים בתימן (צילום:  AS1 Jake Green RAF/UK MOD/Handout via REUTERS)
מטוס בדרכו למתקפה על החות'ים בתימן (צילום: AS1 Jake Green RAF/UK MOD/Handout via REUTERS)

לאחר מכן המשיך: "האמריקאים ציפו שנגיב באופן לא מידתי", והסביר: "הם טענו שאנו זכאים להגנה עצמית, אבל 'אל תביאו למלחמה אזורית' זה לא בציפיות שהאמריקנים כרגע במיוחד לפני הבחירות שם. האיראנים רצו שנגיב באופן כזה שהאמריקנים יאמרו לנו 'עכשיו תאכלו את הדייסה שבישלתם, כי אתם דרדרתם את האזור למלחמה'". "הם היו רוצים אותנו בבידוד", עוד ציין.

לדבריו, "מה שקרה, כל מערכות הביטחון הצליחו להגיע לשתי פעולות מאוד מרשימות ומאוד כירורגיות ומידתיות, מעבירות את הכדור למגרש של האויב והאמריקנים כרגע נמצאים בצד שלנו, שזה הישג גדול".

עוד אמר המומחה: "לא צריך לפחד מההמתנה הזו, עם ישראל יוצא לעבודה וחי את חייו, כל המערכת הביטחונית נמצאת בכוננות", והוסיף: "לפנינו עוד הרבה ימים של מלחמה".