מלחמת חרבות ברזל: מחבל מהשטחים ביצע היום (ראשון) מסע דקירה רצחני לאורך דרך משה דיין בחולון, רינה דניב בת ה-66 וגבר כבן 80 נרצחו ועוד שני בני אדם נפצעו. שוטר שעבר במקרה נטרל את המחבל. כעת מתפרסמות הקלטות השיחות עם מד"א.

"אני רואה בחור דוחף בנאדם מבוגר, מרביץ לו, מפיל אותו על הרצפה. היה שוטר שאמר לו לעצור, הוא הוציא סכין והשוטר ירה בו. יש פה אדם מבוגר ששוכב פה על הרצפה, תגיעו כמה שיותר דחוף".

תל אביב על הכוונת? "המתקפה הקרובה של איראן - אזור המרכז"
קשה להאמין אבל זאת המציאות: האוטוסטרדה לעזה נחשפה ברפיח

בשיחת מד"א מצמררת אחרת מהזירה נאמר: "אני רואה פה שני גברים שכובים, אני ליד האנשים בתוך הגן. יש גבר בהכרה מלאה ואישה לא בהכרה". במד"א הגיבו לו: "תרימו לו את החולצה, קחו מגבת, תעצרו לו את הדימום. דברו איתו, שמרו עליו. כבר מגיע אליכם פרמדיק".

הקלטות הפיגוע בחולון. קרדיט: דוברות מד"א (צילום :דוברות מד"א)
כזכור, המחבל הוא עמאר רזק כאמל עודה - תושב השטחים, שוהה בלתי חוקי בן 34 מסלפית. קצין משטרה מתחנת חולון שהיה באזור ועבר באקראי, ירה וחיסל את המחבל.

הנדקר הראשון היה אזרח שטייל עם כלבו בשטח חולי פתוח. המחבל דקר אותו, המשיך בריצה לחורשת "גן סיפור" ושם דקר בני זוג - האישה בת ה-70 שלבסוף נקבע מותה, ובן זוגה שנפצע קשה. המחבל ממשיך במסעו לתחנת הדלק, שם הוא דוקר אדם מבוגר - שגם הוא נפטר לבסוף מפצעיו. בשלב הזה השוטרים חתרו למגע וירו לעבר המחבל.

תיעוד נטרול המחבל בחולון. קרדיט: מצלמות אבטחה (צילום :מצלמות אבטחה)

פקד א', קצין המבצעים בתחנת חולון שנטרל את המחבל התראיין ל'מעריב' וסיפר על מהלך האירועים, "נתקלתי בבחור שמטיח אדם מבוגר לעבר רכב. ראיתי אדם מחבק אדם אחר, חשבתי שאולי הוא שדד אותו. ברגע שהוא התחיל לרוץ ירדתי מהרכב ורדפתי אחריו, הוא לא רץ כזה מהר. אמרתי לו תעצור, ואז הסתובב אליי עם סכין ביד".