גורם ישראלי בכיר אמר הערב (ראשון) לרשת NBC כי ישראל נערכת לתרחיש שבו המתקפה האיראנית בתגובה לחיסול איסמעיל הנייה תימשך מספר ימים, ותשלב ירי טילים ארוכי טווח מאיראן - וטילים קצרים יותר שתשגר חיזבאללה מעבר לגבול. איראן איימה: "לא נהסס להגיב לתוקפנות הישראלית". ממשרד החוץ בטהרן שוגר מסר לאו"ם: "מאוכזבים משתיקת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לתקיפת הנייה".

מוקדם יותר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי איראן דחתה את המאמצים של ארה"ב ומדינות ערביות אחרות למתן את תגובתה לחיסול של המנהיג הפוליטי הבכיר של חמאס בטהרן, זאת ברקע הדיווחים כי הרשויות באיראן חוקרות את פרצות האבטחה שהובילו ואיפשרו את החיסול בבירת איראן.

מסעוד פזשכיאן ואיסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)
מסעוד פזשכיאן ואיסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)

האיראנים אמרו ביום שבת כי הם פתחו בחקירה רשמית על הריגתו של איסמעיל הנייה, שהתרחשה שעות לאחר תקיפה ישראלית שהביאה למותו של מפקד בכיר בחיזבאללה בביירות. שתי התקיפות, התרחשו כיממה לאחר נפילת רקטה על מגרש כדורגל ברמת הגולן שבשליטת ישראל, והביאו להסלמה במעגל האלימות ומאיימות כעת לדחוף את האזור לסף המלחמה הכוללת.

מנהיגי איראן נשבעו להגיב לחיסול מנהיג חמאס הנייה. ביום שבת אמרה איראן לדיפלומטים ערבים ש"לא אכפת לה אם התגובה תגרום למלחמה", כך לפי אנשים המעורים בשיחות.

ארה"ב ביקשה מממשלות אירופה ומממשלות ערביות אחרות, להעביר מסר לאיראן לא להסלים, והזהירה שכל תקיפה משמעותית תגרור תגובה, ותאותת שלמאמציו של הנשיא החדש של איראן לשפר את הקשר עם המערב יהיה סיכוי טוב יותר אם איראן תגלה איפוק. כך לפי אנשים המעורבים בדיונים. ארה"ב גם אמרה, כחלק מהמסר שלה, שהיא לוחצת על ישראל שלא להסלים גם כן.

המתקפה האיראנית על ישראל (צילום: רויטרס)
המתקפה האיראנית על ישראל (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר היום הגיע שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, לטהרן כדי להיוועץ עם בכירים במשטר האיראני לאור המתיחות הגוברת באזור והתגובה הצפויה מצד איראן וחיזבאללה לאחר חיסולם של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן ושל רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר בביירות.

א-ספדי ייפגש עם מקבילו האיראני, עלי באקרי כני, לאחר שהשניים שוחחו אמש ובמהלך השיחה אמר האחרון כי "כל מרחב אווירי שנועד לסייע לישראל הוא מטרה לגיטימית".