אתמול (שבת) חוסלו תשעה מחבלים בטול-כרם שבמנשה, בהם מחבל שלקח חלק בהריגתם של רס"ל במיל' אלחנן אריאל קליין ז״ל, רב-פקד ייטב לב הלוי ז״ל ואמנון מוכתר ז"ל. צה"ל ושב"כ חיסלו אתמול תשעה מחבלים בשתי תקיפות כלי טיס של חיל האוויר במרחב טול-כרם שבחטיבת מנשה.

בחיסול הממוקד של צה"ל ושב"כ בשעות הבוקר אתמול, חוסלו חמישה מחבלים, ביניהם המחבלים עלי חליל וגמאל אבו הניה, רוצחיו של אמנון מוכתר ז"ל שנרצח בקלקליה.

פיגוע מזעזע נוסף: אמנון מוכתר נכנס לקלקיליה לקנות סחורה - ונרצח
הרכב סופג ירי ומאבד שליטה, הכוחות מסתערים: כך נראו רגעי החיסול בקלקיליה

מוכתר מפתח תקווה נרצח בעת שנכנס עם רכבו למרכז קלקיליה. הירי בוצע ברחוב הראשי, ולאחר מכן הוצת כלי הרכב. הוא פונה על ידי הצלב האדום לבית חולים ממשלתי בעיר, ובשיתוף פעולה עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים, אבטחו אותו אנשי המנהל האזרחי. בהמשך הועבר הפצוע לידי צה"ל במחסום, שם קבעו אנשי רפואה של צה"ל את מותו.

הלוויתו של אמנון מוכתר ז''ל (צילום: אלון חכמון)
הלוויתו של אמנון מוכתר ז''ל (צילום: אלון חכמון)

מוכתר היה אבא לחמישה ילדים שאחד מהם התחתן לפני כחודשיים. הוא בעלים של דוכן פירות ירקות בשוק בפתח תקווה. קרוב משפחה שלו סיפר "היה בחור טוב. תרם לאנשים בסתר. גידל ילדים לתפארת. אהב לעזור ולתת. תרם לאנשים שלא היה להם. יש לו דוכן בשוק בפתח תקווה. הוא אהב את האווירה שם"

זו סגירת מעגל עבור המשפחה שהצבא והשב"כ ביצעו את חיסולם של השניים, "זה סופו של כל מחבל שידע כי מי שרצח, יחוסל. במקום שישבו בבית הסוהר הם צריכים לדעת שמי שגוזל חיים ישלם במחיר החיים".