מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר אמש לעמיתיו ממדינות ה-G7 כי מתקפה של איראן וחיזבאללה נגד ישראל עלולה לקרות ב-24 השעות הקרובות, כך דיווח הבוקר (שני) העיתונאי ברק רביד מפי שלושה מקורות המעורים בפרטים. מאוחר יותר היום, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי מזכיר המדינה העריך בפגישה סגורה כי האיראנים עלולים לתקוף ״בתוך 24-48 שעות״. ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע ​​למחוקקים בקונגרס שמתקפה איראנית אפשרית היום או מחר.

על פי הדיווח, בלינקן כינס את שיחת הוועידה כדי לתאם עמדות עם בעלות הברית הקרובות של ארה"ב ולנסות לייצר לחץ דיפלומטי של הרגע האחרון על איראן וחיזבאללה כדי למזער את התגובה ככל האפשר. הוא הדגיש כי הגבלת השפעת התקיפות שלהם היא הסיכוי הטוב ביותר למנוע מלחמה כוללת. המקורות אמרו כי בלינקן אמר כי ארה"ב מאמינה שאיראן וחיזבאללה יגיבו יחד.

איראן מאיימת לשבור את הכלים - וזועמת גם על האו"ם: "שתיקתם מפתיעה"
החלטות חיזבאללה בעקבות חיסול הבכיר: האם מצפה לנו תגובה נרחבת או מתקפה נקודתית?

 בלינקן הדגיש כי ארה"ב מאמינה שאיראן וחיזבאללה עומדות להגיב, אך בניגוד לתקיפה האיראנית נגד ישראל ב-13 באפריל, הפעם התרחישים של איך הן הולכות לעשות זאת פחות ברורים. עוד אמר כי ארה"ב אינה יודעת את העיתוי המדויק של ההתקפות, אך הדגיש שהן עשויות להתחיל כבר ב-24-48 השעות הקרובות - כלומר החל מיום שני, כך אמרו המקורות. 

אנתוני בלינקן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein/Pool)
אנתוני בלינקן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein/Pool)

"אנו מביעים את דאגתנו העמוקה מרמת המתיחות הגבוהה במזרח התיכון שמאיימת להצית סכסוך רחב יותר באזור. אנו קוראים לכל הצדדים המעורבים להימנע מהנצחת מעגל ההרס הנוכחי של פעולות תגמול אלימות, כדי להפחית את המתיחות ולעסוק בצורה בבלימת הסלמה. לאף מדינה או אומה אין מה להרוויח מהסלמה נוספת במזרח התיכון", אמרו שרי ה-G7 בהצהרה לאחר השיחה.

בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין שוחח הלילה שוב עם שר הביטחון יואב גלנט. בתום השיחה, נמסר מטעם משרד ההגנה האמריקאי כי השניים  דנו בהזזת הכוחות האמריקניים שנועדה להגביר את ההגנה על כוחות ארה"ב, לתמוך בהגנתה של ישראל ולמניעת  הסלמה באזור. אוסטין הביע תמיכה רבה בעסקה להפסקת אש בעזה ושחרור החטופים. כמו כן, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יכנס היום דיון ביטחון לאומי בחדר המצב בבית הלבן, במטרה לדון בהתפתחויות במזרח התיכון וישוחח עם מלך ירדן עבדאללה.

גורמים במשמרות המהפכה: "התגובה של איראן תהיה חמורה יותר מההתקפה ב-13 באפריל"

מפקד משמרות המהפכה איים ואמר כי "ישראל תבין שהיא עשתה טעות בחיסול הניה". במקביל, גורמים במשמרות המהפכה אמרו לאתר "inews" כי תקיפה איראנית על ישראל תבוא לכל המאוחר ביום שלישי או רביעי. 

עוד נכתב בדיווח כי חלק מהפקידים בטהרן מתנגדים למלחמה כוללת בין איראן לישראל, ומייעצים למקבלי ההחלטות לארגן תגובה מדויקת וזהירה, עם אפס או מינימום נפגעים אזרחיים. עם זאת, מקורות אמרו שהתגובה של איראן תהיה חמורה יותר מההתקפה ב-13 באפריל וסביר להניח שיהיו בה נפגעים, בהתחשב בכך שברגע שאיראן תתחיל, פלגים אחרים של "ציר ההתנגדות" יוסיפו שמן למדורה, בתקווה להנחית מכה קשה על ישראל. דבר זה עשוי לגרום לפקידים איראנים לכייל את חומרת הפעולה שלהם בתקווה למנוע מלחמה מלאה. מקורות אמרו שהמנהיג העליון של איראן ביקש ממשמרות המהפכה ומהצבא להכין תכנית הגנתית למקרה שישראל תגיב.