דובר צה"ל הודיע כי בהמשך להתרעות שהופעלו היום (שני) במרחב העוטף, זוהו כ-15 שיגורים שחצו מדרום רצועת עזה. עוד נמסר, כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר שיגורים, וכי זוהו נפילות במרחב רעים ובצומת גמה.

ממד"א נמסר כי גבר בן 37 נפצע באורח קל כתוצאה מאחד השיגורים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "ברזילי" באשקלון כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה בגפיים התחתונות. 

מתקפת מנע או ירי טילים לישראל? ההודעה החריגה של הרשויות באיראן
בגלל התאריך: למה בקואליציה מתעקשים להמשיך את הדיון אחרי חצות?

גדי ירקוני ראש מועצה אזורית אשכול בתגובה על המטח לעבר המועצה: ״עוד חוזר הניגון ועוד חוזר הטפטוף. מתקרבים ל-10 חודשים של מלחמה, ומה שהובטח-  לא מתקיים. גם אין שקט, וגם אין עסקת חטופים. העסקה להחזרת החטופים היא לא רק חובה מוסרית כלפי המשפחות, אלא גם קריטית לשיקום הביטחון והאמון בין התושבים למדינה. חייבים עסקה עכשיו, וחייבים להחזיר את השקט עכשיו, למה כולם מחכים?" במקביל דווח כי בשעה זו מתנהלים חילופי אש כבדים בח'אן יונס.

לוחמים בח'אן יונס (צילום: דובר צה''ל)
לוחמים בח'אן יונס (צילום: דובר צה''ל)

ביום שבת דיווחנו כי צה״ל בנה בימים האחרונים שורה של מוצבים משני עברי הציר מגבול ישראל ועד קו החוף. במקביל, בצה״ל עושים פעולות בינוי לביסוס הציר.

בעוד שלא ברור מה יעלה בגורלו של ציר החיץ העובר במקביל לנחל עזה, כיום הוא מונע מעבר של עזתיים מדרום הרצועה לצפונה. בצה״ל החליטו לבנות שורה של מוצבים, חלקם בצד הצפוני וחלקם בצד הדרומי. לתוך המוצבים הובאו מכולות ממוגנות וכן נבנו סוללות הגנה.

צה״ל מפעיל במרחב המסדרון כוחות גדולים, הכוללים מספר גדודים. למרות הקמת המוצבים, צה״ל מבצע לחימה אקטיבית. כלומר, מרבית הכוחות פועלים בפעולות תקיפה במרחב, בדגש על הרחבת העורף של המסדרון, בין היתר על ידי ביצוע חישוף משני צידי המסדרון עד לעומק מכל צד. הפעולות כוללות איתור מנהרות וכן למנוע התבוססות טרור מדפנות המסדרון מחשש לביצוע פיגועים נגד המסדרון.