מלחמת חרבות ברזל: חבר הפרלמנט האיראני אוסמני איים היום (שני) לחסל את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לחיסולו של איסמעיל הנייה ראש הלשכה המדינית של חמאס בשבוע שעבר. 

בנאומו אמר: "ישראל עברה כל גבול אפשרי של חוצפה, היא מרשה לעצמה לשפוך את דמו של אורח כבוד בטהרן. איראן תבחר ברגע הנכון לנקום את מותו של הניה. לא נסתפק בפחות מחיסול נתניהו", אמר אוסמני.

ארצות הברית סימנה תאריך: זה מועד התקיפה האיראנית המסתמן
מצלמות האבטחה שנלקחו והתצפית לחדר: פרטים חדשים מחיסול הנייה

כזכור, איראן פרסמה NOTAM (מבזק מבצעי טיס) עבור מרכז, מערב וצפון מערב המדינה המייעצת למטוסים לשנות את נתיבי האוויר שלהם. במקביל, מפקד משמרות המהפכה איים ואמר כי "ישראל תבין שהיא עשתה טעות בחיסול הניה". באיראן זימנו את כל השגרירים בטהרן לתדרוך ביטחוני.

בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

כמו כן, גורמים במשמרות המהפכה אמרו לאתר "inews" כי תקיפה איראנית על ישראל תבוא לכל המאוחר ביום שלישי או רביעי. עוד נכתב בדיווח כי חלק מהפקידים בטהרן מתנגדים למלחמה כוללת בין איראן לישראל, ומייעצים למקבלי ההחלטות לארגן תגובה מדויקת וזהירה, עם אפס או מינימום נפגעים אזרחיים.

עם זאת, מקורות אמרו שהתגובה של איראן תהיה חמורה יותר מההתקפה ב-13 באפריל וסביר להניח שיהיו בה נפגעים, בהתחשב בכך שברגע שאיראן תתחיל, פלגים אחרים של "ציר ההתנגדות" יוסיפו שמן למדורה, בתקווה להנחית מכה קשה על ישראל.

שריפה במאגרי דלק באזור תעשיה בגבול איראן (צילום: רשתות ערביות)

דבר זה עשוי לגרום לפקידים איראנים לכייל את חומרת הפעולה שלהם בתקווה למנוע מלחמה מלאה. מקורות אמרו שהמנהיג העליון של איראן ביקש ממשמרות המהפכה ומהצבא להכין תכנית הגנתית למקרה שישראל תגיב. גורמים בכירים בישראל מסרו כי גם אחרי המאמץ הדיפלומטי להשפיע על איראן כדי שתמתן את המתקפה על ישראל - "לא מכירים שינוי בעמדת איראן".