״מלחמת העצבים״: ישראל, איראן וחיזבאללה מנהלים ביממות האחרונות מערכה מסוג חדש. מערכה של הליכה על הסף תוך השמעת איומים והצהרות לוחמניות משני צידי העימות. לצד פעולות ההתגוננות ושיפור ההערכות להגנה ברשויות המקומיות, במערכת הבריאות ובגופים נוספים. במקביל צה״ל ומערכת הביטחון ממשיכים לשחרר איומי אזהרה לכלל המעורבים במזרח התיכון. מפקד פיקוד הצפון אורי גורדין "התוכניות ההתקפיות שלנו קדימה מוכנות ואנחנו ערוכים לכך״.

האלוף אורי גורדין, נפגש עם ראשי הרשויות.  קציני המטה של פיקוד הצפון הציגו את עיקרי הערכת המצב עד כה והציגו את היערכות הכוחות בגזרה אל מול האיומים השונים. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין: "אני רוצה שתדעו שהתוכניות ההתקפיות שלנו קדימה מוכנות ואנחנו ערוכים לכך, בכלל המערכים, דרכי עד אחרון החיילים.

המטרה: נתניהו; חבר פרלמנט איראני - "לא נסתפק בפחות מחיסולו"
קחי אותי קמלה: הדרמה מאחורי הקלעים בבחירת מועמד סגן הנשיאה

תקפנו והשמדנו הרבה מאוד בעשרה חודשים האחרונים אך יש לנו עוד עבודה, אנחנו נחושים ומחויבים. אנחנו נחושים לשנות את המצב כאן בצפון ולהחזיר את התושבים שלנו הביתה. המפגש הזה איתכם הוא חלק בלתי נפרד מהמוכנות וההיערכות שלנו. אין תחליף לקשר ההדוק בינינו לבינכם, הרשויות, ודרככם לתושבים. קשר זה חייב להימשך״.

חמינאי באשכבת הנייה (צילום :רשתות ערביות)

שר הביטחון קיים במהלך היום שיחות עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית גנרל מייקל קורילה. בשעות הצהרים פורסמו תמונות מביקור השר במוצב השליטה של חיל האוויר. במשרד הביטחון אמרו כי השר קיים הערכת מצב עם מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ופורום המפקדים הבכיר של החיל. מלשכת השר נמסר כי שר הביטחון עמד על היערכות מערכי ההגנה לאור ההתפתחויות הביטחוניות, ועל אפשרויות הפעולה ההתקפיות בכל גזרות הלחימה. 

״אויבנו שוקלים היטב את צעדיהם בזכות היכולות שהפגנתם בשנה האחרונה. עם זאת, עלינו להיערך לכל האפשרויות - כולל מעבר מהיר להתקפה״, אמר השר. ההצהרות הישראליות באות אל מול מתקפת איומים ופעולות איראניות.

יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

כך בין היתר האיראנים סימנו בשעות הצהריים את שגרירי המדינות לתדרוך בטחוני. קודם לכן העבירה איראן לחברות התעופה אזהרה כי יתכנו שיבושי ניווט לוויני ושיבושי קשר של מטוסים החל משעות הערב. רמז להתכנות לפעילות צבאית.

בנוסף לכל זאת הגיעה ההצהרה של מזכיר המדינה של ארצות הברית אשר הצהיר כי המתקפה האיראנית תחל בתוך 24 עד 48 שעות. 
אולם לפי שעה לאיש אין את הידע באשר לאופי התגובה האיראנית וחיזבאללה העיתוי שלה ועוצמתה.