מצרים מחריפה את הטון: שר החוץ המצרי תקף היום (שני) את ישראל, וטען כי אין אמת בטענה למנהרות בין מצרים לעזה. "ישראל בורחת מהכישלון שלה ברצועת עזה", הוסיף. 

עוד המשיך לתקוף: "על הקהילה הבינלאומית לפעול להפסקת התוקפנות הישראלית האכזרית נגד עזה. עלינו לפעול כדי לחסוך למנוע מלחמה כוללת, ואת והשלכותיה המסוכנות. 

באיראן מבטיחים נקמה כואבת לישראל: "נתקוף אתכם בפתאומיות"
בדרך לעסקה? לאחר הלחץ של ביידן - הפור אצל נתניהו כנראה נפל

כמו כן, הבכיר המצרי העביר ביקורת חריפה על מה שהוא כינה "מדיניות ההתנקשויות והפרת הריבונות של מדינות אחרות". המצרים החליטו להחריף את הטון כלפי ישראל, ואף הודיעו כי לא ייקחו חלק בקואליציה הבינלאומית, במקרה של תקיפה איראנית נגד ישראל. 

פעילות כוחות אוגדה 98 בחאן יונס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, מוקדם יותר היום שר החוץ הטורקי נחת בטהרן, כמו גם שר ההגנה הרוסי. מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, הכריז היום כי ישראל ״תזכה לתגובה מוחצת״ על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בטהרן. ואמר ״כאשר הישות הציונית תיפגע במקום ובזמן הנכון, היא תבין שטעתה בחישוב״ כך אמר סלאמי במסיבת עיתונאים היום בטהרן והוסיף, ״הישות הציונית חיסלה לוחם שדרש את זכויות עמו, ותקבל תגובה מוחצת״.

אתמול, יום ראשון, חוג'ת אל-אסלאם טאב, יועץ המפקד העליון של משמרות המהפכה, אמר כי התגובה לחיסול איסמעיל הנייה תהיה ״חדשה ומפתיעה״. במקביל, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעאני, הדגיש כי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגן על ביטחונה הלאומי וריבונותה.