מלחמת חרבות ברזל: המומחה לענייני איראן ומרכז אסיה, מסעוד אלפאק, ומנהל המרכז הערבי ללימודי איראן, ד"ר מוחמד סאלח סדגיאן, התראיינו היום (שני) בערוץ אל ח'דאת הסעודי ופרשו את משנתם על המתיחות הגוברת במזרח התיכון.

בפתח הראיון אמר אלפאק: "אנחנו בראשית הדרך למעשה. איראן רוצה לערוך בחינה מחדש של הצעדים הביטחוניים והמודיעיניים שלה על מנת לשמור על מצבה הפנימי וליצור סוג של הרתעה פנימית שנעלמה כתוצאה מהפעולה הזאת שלמעשה היוותה הקש ששבר את גב הגמל".

המטרה: נתניהו; חבר פרלמנט איראני - "לא נסתפק בפחות מחיסולו"
באיראן מבטיחים נקמה כואבת לישראל: "נתקוף אתכם בפתאומיות"

"הסיבה לכך היא כי החיסול חשף את היכולת להגיע לכל אדם חרף האמצעים הביטחוניים המירביים בהם נקטה איראן על מנת לשמור על האורחים שלה במהלך השבעת הנשיא החדש", המשיך. "על כן, פגיעה באישיות ברמה הזאת ובנסיבות האלה הציבה את איראן לדעתי בפני ברירות קשות של בחינה מחדש של הצעדים הביטחוניים והמודיעיניים שלה בעת הנוכחית".

"הפעולה החלה לפני כמה ימים ושמענו עליה והיה לה הד והיא סוקרה כאילו שבעוד כמה שעות תחל התגובה. נראה שאיראן בנוסף להדגשת התגובה הוודאית על ידה החלה גם במלחמה פסיכולוגית ותעמולתית מול ישראל במטרה לבלבל את הצד השני ולשלול ממנו את היכולת לנבא את רגע ירי הטילים שיהוו למעשה עמוד השדרה של כל מתקפה איראנית", הוסיף.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאחר מכן, סדגיאן מתי תהיה התגובה האיראנית ואיך היא תיראה, והשיב: "נראה לי שהתשובה לשאלה הזאת כעת היא תשובת המיליון דולר. איך תיראה התגובה האיראנית ומתי? באיזה היקף ובאיזה רמה? לא קל לקבל את התשובות לשאלות האלה מגורמים איראניים. אולם האיראנים מדברים בפה מלא על תגובה חזקה ומפתיעה שיש בה לחדש את הריבונות האיראנית שהופרה על ידי היישות הישראלית כשהיא תקפה את האורח של איראן אסמאעיל הניה".

"המנהיג העליון של איראן בעקבות ההתקפה נגד הקונסוליה האיראנית בדמשק ביקש ממשמרות המהפכה להזהיר את היישות הישראלית או להזהיר את האויב", המשיך. "כעת הוא ביקש ממשמרות המהפכה להעניש את האויב. יש הבדל גדול בין אזהרה לענישה. כעת הוא ביקש מהם להעניש".

"האיראנים כעת, למשל רמטכ"ל הכוחות המזוינים האיראניים מחמד באקרי אמר שהתגובה האיראנית תהיה בעוצמה שתגרום לישראל להתחרט. שאר הבכירים בין אם ממשמרות המהפכה או פוליטיקאים מדברים בטון הזה", הוסיף.

חמינאי באשכבת הנייה (צילום :רשתות ערביות)

"איך היא תהיה, מתי, באיזה רמה? המידע מצביע על כך שהתגובה האיראנית תהיה תגובה מורכבת, דהיינו שהתגובה תהיה באופן סימולטני אולי מאיראן מכיוון שהריבונות שלה הופרה, מלבנון מכיוון שהיא הותקפה בלב ליבה, חזבאללה הותקף בבית שלו בדאחיה, ומתימן שם הותקף נמל חודיידה והדבר נוגע לתנועת "אנסאר אללה" החות'ית", אמר לסיום. "נראה לי שהתגובה תהיה מורכבת ומפתיעה וגם עוצמתית אולם איך ומתי רק אללה ויודעי דבר שאיני אחד מהם".

 סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה