דובר צה"ל לשעבר, תא"ל (במיל') אבי בניהו, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על מינויו של תא"ל ברק חירם למפקד אוגדת עזה וההתבטאות השנויה במחלוקת בטקס הפרידה מתפקידו כמפקד אוגדה 99.

בניהו פתח ואמר: "הוא לוחם טוב ומפקד טוב. אני מנסה להעריך למה הוא התכוון: אנחנו בשנים האחרונים התמכרנו למסעדות מישלן ולמותגים נהנתנות ומועדוני יוקרה בחוץ לארץ, וקצת טמנו את הראש בחול. קנינו זמן ושקט והגענו לקופה. מה יותר ישראלי מהתרבות של הקיבוץ? מה יוצר צה"ל מהישראליות?".

כזו מלחמה המזרח התיכון טרם ראה: הגבול הדק והחדש בין ישראל לאיראן
צה״ל מודה - ״נכשלנו״: הנתונים העגומים מהיום הראשון של גיוס חרדים נחשפים

"כמובן שפיתחנו פה תרבות ישראלית וצריך להחזיק בשניהם", הסביר, "יש לנו גם מקורות וגם יצירה ציונית. ומה שצריך להבין מפקד האוגדה החדש: ההתקפה של 7 באוקטובר לא הייתה על נקודות, היא הייתה על קו. על האתוס הציוני. על קהילות תוססות עם דשאי מוריקים וחקלאים שמעבדים ואותן הוא הולך לשרת. פעם זה היה המגל והחרב, היום זה המסקר והג'ון דיר".

"כתבתי אתמול בהלצה שהוא הולך לאתגר את יחידת הדוברות של צה"ל. תמיד היו פיות גדולים בצבא. בשעתו הייתי מחכה בכיליון נפש שייגמר הכנס לשמוע מה אמר אלעזר שטרן או עמידרור, או משה בר כוכבא ז"ל או גרשון הכהן שיש התבטאויות מעניינות בעברו", סיפר בניהו, "ארבע שנים הייתי דובר צה"ל, אני לא חושב שאישרתי ראיון לאלוף יאיר גולן. גבי אשכנזי אמר לי: אתה רוצה לתת לו שיחת רקע? אתה נוכח ושום קצין אחר. הוא נתפס אז כפה גדול, לאו דווקא מהצד השמאלי של המפה. תמיד יש כאלה עם פוטנציאל".