מומחים לאיראן בערוץ אל-ח'דאת הסעודי אמרו היום (שני), כי הם סבורים שהאסטרטגיה של טהרן ושל בעלות בריתה שעניינה איחוד הזירות נכשלה שלא לומר ניצבה בפני מבחן גדול שהיא לא הצליחה לעבור מאז ה-7 באוקטובר.

המומחה לאיראן, ג'אבר רג'בי אמר שאיראן לא הצליחה להגשים מטרות גדולות למרות ההצהרות הקיצוניות. היא גם לא הצליחה בעצמה או באמצעות הזרועות שלה לכפות תסריט כלשהו מכמה סיבות וגורמים. רג'בי ציין שיש לישראל ציוד צבאי מתקדם שכולל מטוסי קרב מהדור החמישי ומערכות הגנה מתקדמות שיכולות להגדיר כל איום ביעילות.

המטרה: נתניהו; חבר פרלמנט איראני - "לא נסתפק בפחות מחיסולו"
חמינאי ביקש להעניש, לא להזהיר: בסעודיה נחרדו מהמשמעות - והסבירו

מנגד, איראן ובעלות הברית שלה גיבשו בשנים האחרונות תוכניות צבאיות נגד מדינות נוספות ולא נגד ישראל. כמו כן, רג'בי הבהיר שהצבא הישראלי מחזיק בניסיון נרחב במלחמות שונות בעוד שאיראן והזרועות שלה האימונים שלהם מסתמכים על מלחמת גרילה ועל עימותים לא סדירים. המומחה רג'בי ציין סיבה נוספת שהיא הסתמכות ישראל על ארה"ב שנחשבת לתומכת הבולטת שלה מבחינה צבאית וכלכלית.

מנגד, איראן סובלת ממצב כלכלי קשה ועסוקה בהתמודדות עם המדינות השכנות. כמו כן, ישראל נהנית מתמיכה מדינית חזקה בארגונים הבינלאומיים מה שמקל מהלחצים עליה. איראן לעומת זאת לא נהנית מתמיכה בינלאומית חזקה בשל עימותים קודמים ואפילו סין ורוסיה נוטות להימנע מהתערבות בסכסוכים האלה לדברי המומחה.

חמינאי באשכבת הנייה (צילום :רשתות ערביות)

המומחה לא שכח את החלק המודיעיני שטען כי יש לישראל יכולת להגדיר ולסכל כל איום לפני התרחשותו בזכות רשת המודיעין שלה בזמן שמנגנוני המודיעין האיראניים ספגו כמה מפלות, חדירות וכישלון בהגנה על אישים בכירים. ישראל הפגינה עליונות גם בביצוע פעולות חשאיות שהפחיתו מעוצמת יריביה בעוד שהניסיונות של איראן לפגוע במטרות ישראליות במדיניות שלישיות תמיד כושלים לדברי המומחה.

תרגום מקצועי ביירון