על רקע ההמתנה הדרוכה לתגובת איראן וחיזבאללה בעקבות חיסול איסמעיל בטהרן הנייה ופואד שוכר בלבנון, בכירים בצה"ל מציעים לשר הביטחון יואב גלנט ולראש הממשלה בנימין נתניהו לא להמתין למתקפה מצד חיזבאללה ולצאת למתקפה ישראלית יזומה נוספת, כך דווח הערב בחדשות 13. 

לפי הפרסום, בכירים בצה״ל העלו בפני הדרג המדיני בימים האחרונים הצעה לצאת למתקפה נוספת נגד חיזבאללה בלבנון, עוד בטרם תגיע התגובה מלבנון. לדברי אותם בכירים: "צריך לערער את התחושה של האויב שאנחנו מצויים בהמתנה למוצא פיו". עוד מסרו הבכירים: "הסיכויים להסלמה בחזית הצפונית גוברים גם כך, נכון יהיה להיות אלו שמובילים את המהלך הזה". 

בזמן שהגנרל האמריקאי הגיע לישראל: משלחת רוסית נחתה בטהרן  
בישראל עוד לא מבינים: זה המהלך שינחית מכה אנושה על חיזבאללה 

הלווית הילדים במג'דל שמס  (צילום: רויטרס)
הלווית הילדים במג'דל שמס (צילום: רויטרס)

לפי הדיווח, ההצעה הוצגה אתמול במספר דיונים שהתנהלו עם בכירי הדרג המדיני. דווח כי ההצעה נשקלה ונבחנה, אך לעת עתה לא התקבלה על ידי הדרג המדיני. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה התייחסות, מדובר צה"ל נמסר שהם אינם מתייחסים לנאמר בדיונים מסווגים.

כזכור, בשבוע שעבר חיסל צה"ל את יד ימינו של נסראללה, פואד שוכר, בדאחיה בביירות, זאת בתגובה לאסון שאירע במג'דל שמס, בו נהרגו 12 ילדים מפגיעה ישירה של רקטה במגרש כדורגל.

נסראללה בנאומו לאחר מותו של פואד שוכר (צילום: צילום מסך)
נסראללה בנאומו לאחר מותו של פואד שוכר (צילום: צילום מסך)

חיזבאללה אימת את מותו של שוכר כיממה לאחר התקיפה. יום לאחר מכן, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עלה לנאום. בנאומו אמר נסראללה כי המלחמה "נכנסה לשלב חדש ופתוח" בכל החזיתות, שכוללות את עזה, דרום לבנון, תימן, עיראק ואיראן לדבריו. עוד אמר: "הקו האדום של חיזבאללה ממשיך לעלות עם כל התנקשות אליו הוא נחשף", ולטענתו: "אנחנו  בשלב חדש של העימות. הישראלים שמחו - כעת הם יבכו", אמר.