שר החוץ והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, נשאל היום (שני) ע"י חדשות 12, בנוגע לדיווחים, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות אותו לתפקיד שר הביטחון, לאחר שיפטר את יואב גלנט. בתגובה, השיב: "לא שמעתי על זה, כנראה שרוצים לעלות לגלנט על העצבים". 

כאמור,  ברקע המתיחות והקרע בין ראש הממשלה לשר הביטחון,  שאף החמירו בעקבות סדרת הדלפות על הפער שבין עמדותיהם של השניים בנוגע לעסקת חטופים, גורמים המקורבים לנתניהו טוענים כי הוא התגבש בהבנה כי יש להחליף את יואב גלנט בתפקיד שר הביטחון, אך עדיין חושש  להוציא את התכנית לפועל - כך נודע היום (שני) ל"מעריב".

על רקע החשש בישראל: בצה"ל מציעים לממשלה לשנות את המשוואה | דיווח
"לא נאפשר להשתמש במרחב האווירי שלנו": אחרי שעזרה לישראל באפריל - ירדן מפנה את גבה | דיווח

לטעמם, מבין כלל אפשרויות לעשות זאת, הדרך הנכונה והבטוחה מבחינה ציבורית לבצע את התכנית היא באמצעות צירופה לקואליציה של מפלגת הימין הממלכתי בראשות גדעון סער. בתקופה האחרונה בליכוד נרשמה הסכמה רחבה למהלך צירופה של מפלגת הימין הממלכתי.

שר הביטחון יואב גלנט. קרדיט: לע"מ (צילום :לע"מ)

לדברי הבכירים בליכוד שתומכים במהלך, הרחבת הקואליציה ב-4 מנדטים תחזק את נתניהו בעיקר מול יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שלאחרונה גרם למשבר בתוך הקואליציה ושבאופן קבוע חשוד בתכניות פרישה בהתאם לשיקולו הפוליטי. לכן, הצטרפותו האפשרית של סער ומפלגתו תשדר מסר של יציבות ותחזק את מעמד הקואליציה מול גורמים באופוזיציה שמחפשים לגייס עריקים ולהביא להפלת הממשלה.