על פי ההצהרות האיראניות בימים האחרונים נראה כי המתקפה האיראנית בתגובה לחיסול איסמעיל הנייה בטהרן צפויה להיות משמעותית ונרחבת יותר מזו שהייתה ב-14 באפריל, כך טוענים במכון המחקר ״עלמא״. 

להערכת החוקרים במכון, מתקפה זו תהיה משולבת ותכלול ירי של טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב''מים שישוגרו מאתרים רבים במערב איראן, כאשר הן משמרות המהפכה והן צבא איראן ייקחו בה חלק. 

"לא נאפשר להשתמש במרחב האווירי שלנו": אחרי שעזרה לישראל באפריל - ירדן מפנה את גבה | דיווח  
מאחורי כל מהלכיה: לאיראן יש בכלל מטרה אחת אחרת מול ישראל 

חמינאי בטקס האשכבה של הנייה (צילום: רשתות ערביות)
חמינאי בטקס האשכבה של הנייה (צילום: רשתות ערביות)

עוד אומרים ב"עלמא" כי צפוי שהשיגורים יתבצעו ממספר אתרי שיגור תת-קרקעיים ובעיקר משטחים פתוחים במערב איראן: ״להערכתנו, מירב השיגורים יתבצעו מהשטח הפתוח באמצעות משגרים ניידים שיפרסו. מספר פירי השיגור הקיימים בכל בסיס תת-קרקעי שבידי איראן מצומצם יחסית ויכול להגביל את קצב האש ואת היקף השיגורים".

עם זאת, מוסיפים: "מנגד, שימוש במשגרים ניידים, שיצאו מתוך האתרים התת קרקעיים, מאפשר גמישות רבה יותר והיקפי ירי משמעותיים יותר". במכון המחקר אף סימנו במפה 12 אזורי שיגור פוטנציאלים ממערב איראן. לפי הערכתם, המתקפה תתבצע בתיאום עם הפרוקסי האיראני, בדגש על חיזבאללה, שיגיב על חיסולו של בכיר הארגון ויש ימינו של חסן נסראללה, פואד שוכר

מקורות פוטנציאליים לתקיפה איראנית (צילום: מכון עלמא)
מקורות פוטנציאליים לתקיפה איראנית (צילום: מכון עלמא)

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר ביום ראשון בערב לעמיתיו ממדינות ה-G7 כי מתקפה של איראן וחיזבאללה נגד ישראל עלולה לקרות בתוך 24 שעות. אתמול (שני) ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי מזכיר המדינה העריך בפגישה סגורה כי האיראנים עלולים לתקוף ״בתוך 24-48 שעות״. ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע ​​למחוקקים בקונגרס שמתקפה איראנית אפשרית בימים הקרובים ואילו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר אמש "שמעתי שישראל תותקף הלילה בידי איראן". 

על פי הדיווחים, בלינקן כינס את שיחת הוועידה כדי לתאם עמדות עם בעלות הברית הקרובות של ארה"ב ולנסות לייצר לחץ דיפלומטי של הרגע האחרון על איראן וחיזבאללה כדי למזער את התגובה ככל האפשר. הוא הדגיש כי הגבלת השפעת התקיפות שלהם היא הסיכוי הטוב ביותר למנוע מלחמה כוללת. המקורות אמרו כי בלינקן אמר כי ארה"ב מאמינה שאיראן וחיזבאללה יגיבו יחד.

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, משלחת בכירה מרוסיה בראשות סרגיי שויגו, מזכיר מועצת הביטחון הלאומי, הגיעה אמש לטהרן בזמן שמפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב (CENTCOM), גנרל מייקל קורילה, נחת היום בישראל כאורחו הרשמי של הרמטכ"ל הרצי הלוי.