קרב הגנה הוא הקרב הקשה ביותר לכל לוחם. הישיבה בדריכות רבה, בהמתנה לאויב שלא יודעים מהיכן הוא יגיע, כיצד ובאיזו עוצמה הוא יפעל, מהווה אתגר. לכן, זו משימה צבאית מורכבת הדורשת סבלנות, מיקוד, קור רוח וכמובן נחישות ומקצועיות.

בסעודיה לועגים לאיראן: האסטרטגיה של טהרן וה"פרוקסי" שלה
שאלת מיליון הדולר: מומחה לאיראן מעריך איך תיראה התגובה לחיסול הנייה

צה"ל נמצא כרגע בקרב הגנה מול איראן, פרוקסי שלה וכמובן גם מול חיזבאללה בלבנון. קרב ההגנה הטוב ביותר הוא ההתקפה. צה"ל מבצע בימים האחרונים מספר פעולות: היערכות לירוט התקפה על ישראל. היערכות לתגובה וגביית מחיר על כל תקיפה שתבוא. ישראל, באמצעות כלל גופי המודיעין שלה, מנסה ליצור תמונת מודיעין: איך יתקפו, מאיפה יתקפו ובאיזה אופן.

אין סוף תרחישים נבחנים: חדירה רגלית של כוחות רדואן מלבנון או מסוריה לישראל. ניסיון פיגוע במלונות אילת דרך הגבול הדרומי. ירי טילים מלבנון למטרות אסטרטגיות בישראל: מאסדות הגז ועד בתי זיקוק ותחנות כוח או מפעלי התפלת מים. שיגור טילים למתקני צה"ל או לאזורי אוכלוסייה ותיירות (שוב, אילת או תל אביב).

בינתיים, קרב ההמתנה משרת את התוקף הפוטנציאלי. הציבור הישראלי בלחץ; בכל מכוני הפדיקור רשימות ההמתנה ארוכות. לציבור כבר לא נשארו ציפורניים לכסוס. למבוגרים בינינו, התרופה הזו מזכירה את ימי ההמתנה של 1967, התקופה שלפני מלחמת ששת הימים.

צה"ל משדר בימים האחרונים עוצמה ונחישות. בפיקוד צפון ממשיכים לנהל קרב הגנה התקפי, כלומר, ממשיכים לפגוע במחבלי חיזבאללה. אתמול חיסלו שלושה מחבלים, אחד מהם בדרגת בכירות בינונית. האלוף אורי גורדין ממתין כבר עשרה חודשים שהדרג המדיני ישחרר את המעצורים כדי לצאת לקרב ההתקפה. התוכניות מוכנות, הכוחות כבר מכירים את המשימות ותושבי הצפון כבר שכחו איך הצפון נראה ומרגיש.

לאיראנים יש סבלנות רבה. הם מייצרים ערפל קרב, זורקים אמירות לוחמניות ומנהלים כרגע קרב ללא נשק, קרב פסיכולוגי על ישראל. בקרב הזה הם מצליחים לא רע.

אם הקרב הזה יימשך באופן הזה עוד כמה ימים, המרכזייה של שח"ל כנראה לא תעמוד בעומס הלבבות החלשים של הציבור הישראלי החזק. לא בלבנון ולא בטהרן יודעים באמת לקרוא את העוצמה הישראלית. חיל האוויר, זרוע הים ומערכי הרגלים של צה"ל נחושים באמת להגיב בעוצמה. במקרה הזה, לאמירות של ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ואחרים יש כיסוי מלא. מי שמפקפק בכך כדאי שיעשה זום אין על רצועת עזה.